Te weinig drinken

Mijn dochtertje van 4 maanden krijgt 's morgens BV en verder 3 flessen van 200cc. Ik hou ongeveer 4,5 tot 5 uur aan tussen de flessen maar dit is te kort voor haar heb ik het idee. Maar als ik er langer tussen laat zitten kom ik met de tijden in de knoei, ik wil dat ze wel op een redelijke tijd in haar bedje ligt. Telkens laat wel 80cc staan. Ik maak me daarom een beetje zorgen, ben bang dat ze te weinig binnen krijgt. Ze groeit overigens prima hoor. Nu had ik zelf bedacht om haar misschien per keer meer melk te geven en dat ze er dan gewoon wat meer binnen krijgt per keer. Ze krijgt dan wel de hoeveelheid melk van 4 voedingen, maar krijgt het dan in 3x. Weet iemand of dat mag en of dat goed is? Heeft hier misschien iemand zelf ervaring mee?
 
Als jij denkt dat het goed is en je dochter er behoefte aan heeft; gewoon doen. Mijn dochter wilde ook 4x 250 ipv 5x 200. Inspringen op wat ze wil en aangeeft is het beste.
Succes Ella
 
Hoi,

ik snap niet zo goed wat je bedoeld maar denk dat je bedoeld meer schepjes melk in dezelfde hoeveelheid water. Dus op bv 180cc ipv zes, zeven schepjes of bedoelde je dat niet

groetjes joyce mama van Mara
 
hoi Joyce,

Nee, ik bedoelde eigenlijk ook om haar per keer meer water en meer schepjes poeder te geven. Ze krijgt nu dus 800cc over 4 flessen, maar om dan bijvoorbeeld 800cc over 3 flessen te verdelen. Maar zit er dan niet te veel tijd tussen de voedingen?
Mag het het trouwens: meer schepjes in het water doen? Ze krijgt dan tenminste wel haar voedingstoffen binnen. Maar vocht is toch ook belangrijk?

Groetjes
 
Ik zou gewoon het normale aantal schepjes aanhouden en meer voeding per fles geven. Misschien wil ze juist meer tijd ertussen en meer per fles. Zou het even proberen. Kijk goed naar wat ze aangeeft.
Succes
 
Hoi,

Ik zou er zeker niet meer schepjes in doen. Maar meer kan wel. Maar als er voor haar te kort tussen zit en ze dus iedere keer laat staan. Heeft het dan zin om er meer in te doen.

Misschien drinkt ze veel bv en vult dat goed of drinkt ze gewoon wat minder.

Als ik kijk naar mijn dochtertje die is bijna 8 maanden en drinkt als ze geen bv krijgt maar 150cc met nutrix en dat drinkt ze niet eens altijd op. Eilgelijk is dat te weinig maar ja minder trek is niet anders.

Als je dochtertje goede natte luiers heeft goed plast hoef je er denk niet zo veel te geven en misschien wil ze tussen door eens een bordje nutrix?

groetjes joyce mama van Mara

Ps misschien begreep ik het weer verkeerd ben beetje moe ;-)
 
Terug
Bovenaan