te weinig drinken

Onze zoon Jens van 9 maanden is al vanaf zijn geboorte een slechte drinker.Nu heb ik me laten informeren dat hij toch minimaal 600 ml melk moet binnen krijgen (pap meegerekend). Nu dit haalt Jens  echt niet, ik mag blij zijn dat hij 350 ml binnen krijgt. Maar hoe wil je er wat in krijgen als je zoon echt niet wil.Ik heb al van alles geprobeerd, smaakjes, meerdere malen per dag aanbieden, in papvorm geven...... Jens kan wel uit een tuitbeker drinken als ik hem help maar neemt dan een paar slokjes en houdt het voor gezien.
Is dit herkenbaar of is het noodzaak dat ik aan de bel trek bij de consult.arts? Jens heeft er zelf volgens mij weinig problemen mee, heeft ook geen problemen met ontlasting krijgen want dat zou je verwachten.
 
Hoi,
Als ik het goed heb gaat het om de melkproducten in totaal. Dus misschien kan je hem een yogurt tussendoor geven.
Maak een lekker drankje van yoghurt, water en en diksap of roosvicee.
Of gemengd en gepureerd met fruit dat laten drinken of met een lepeltje.
Na het eten ook een danoontje of iets in die trant. Je komt dan al een heel eind.

Verder denk ik dat het gewoon richtlijnen zijn. Ons meisje krijgt de borst en ik weet dus nooit hoeveel ze drinkt. Misschien drinkt ze ook wel minder?
Maar als hij het verder goed doet lekker laten. Hij groeit goed, eet verder lekker, plast en poept dan lijkt het mij wel ok.

MOcht je het echt niet vertrouwen dan kan je natuurlijk altijd bellen maar cb hamert vaak op het moeten (vind ik persoonlijk) maar soms gaat iets gewoon niet.
Ik moest haar bijvoeden met nutrix omdat ze te klein/licht was/is nou ze luste het niet. Ja dan maar door haar groente en fruit het moet echt hoor nou heb het niet gedaan. Sorry dan is ze maar iets onder het gemiddelde ze deed en doet het verder prima. Dus volg je gevoel. Jij kent je kind het beste hun zien alleen een moment opname

succes
 
Hoi,

Aangezien Jens al wat ouder is sluit ik me bij Joyce aan. Wees maar lekker creatief en dat betekent dus ook fruithapjes en danoontjes, zit ook vocht in. Mijn dochterlief kan ook zo heerlijk eigenwijs zijn en heeft vooral een aversie tegen de fles. Ik ben er net achter gekomen dat ik haar uit een gewone beker prima kan laten drinken. Grote kans dat je dit al geprobeerd hebt, maar toch. Wel frusterend. Succes.
 
Hi ik sluit me aan bij de vorige schrijfsters. Mij is gezegd minimaal 500 cc opvolgmelk per dag en in totaal 800 cc aan vocht. Maar dat haalt onze zoon ook niet. Denk dat hij zo'n 500 - 600 opvolgmelk drinkt maar je moet inderdaad het vocht in het fruit, avondeten yoghurt meerekenen. Wat je altijd kunt doen als je vindt dat hij te weinig opvolgmelk krijgt is een schepje door de fruithap roeren, misschien een idee?
 
Ik sluit me eigenlijk bij de rest aan. Mijn zoontje had en heeft soms
nog dat probleem. Ik heb wel info ingewonnen bij de consultatie arts en
zij zei dat je creatief moet zijn. Bak eens pannankoeken van de melk,
zo krijgen ze ook de voedingsstoffen binnen en ze hoeven miimaal 500cc
melk, elke 100cc minder moet je een druppel vitamine D geven omdat dat
nog erg belangrijk is. Verder sluit ik me geheel aan bij de andere
meiden. Ik ga met een paar vriendinnen met kindjes van dezelfde
leeftijd pannenkoeken bakken en dat aan onze moppies geven, wordt vast
een leuk gezicht en feestje!



Liefs en succes

 
Terug
Bovenaan