Te weinig drinken!

Onze dochtertje is 6 weken oud en de ene keer drinkt ze volop en andere dagen is er geen fles in te krijgen. Hebben jullie tips? Ze moet rond de 600 cd drinken maar de laatste dagen is het nog geen 400cc.

Onze dochter dronk nooit wat ze moest drinken en als we het er toch in prbeerde te duwen, spuugde ze het meteen uit, ze heeft lang maar minimaal gedronken en gegeten, wij kregen toen als advies om niet te dwingen. Anders proberen kleinere hoeveelheden en meerdere keren, maar misschien heeft ze neit zoveel nodig.

Succes

Hoe moeilijk ook, zo lang ze goed groeit en voldoende plast is het gewoon goed. Misschien heeft ze gewoon minder behoefte aan drinken. Je kan wel proberen haar vaak aan te bieden als je twijfelt, maar je kan het er niet inproppen.

wat esk zegt, als ze goed groeit en plast is het prima!
kindjes geven zelf wel aan hoeveel ze nodig hebben!
en gewoon niet elke bij gaan houden hoeveel ze drinkt! daar raak je zelf ook veel meer van gestresst!

Ik heb vandaag aangeboden als ze wilde, ze heeft nu een paar keer kleinere hoeveelheden gedronken. ik ga het loslaten en lekker verder genieten van mijn schatje!

Wel goed de groei en plasluiers in de gaten houden. Is dat goed dan prima, anders moet er toch overlegd worden met bijv. een kinderarts.
En als het deze zomer warm gaat worden goed in de gaten houden. Loslaten is makkelijk gezegd, mijn middelste dochter dronk ook slecht en kwam meestal maar aan de 400 ml. Als het dan warm is moet je het toch echt goed in de gaten houden, anders gaat het mis, ook ontlasting wordt bijv. harder, zeker als ze over een tijdje gaat eten. Als is fruit weer een mooie mannier om meer vocht erin te krijgen.

Terug
Bovenaan