Te weinig eicellen voor IVF

Vandaag kregen ik (vrouw van 41 jaar) en mijn vriend de uitslag van het onderzoek naar vruchtbaarheid:
Er zijn te weinig eicellen en daardoor komen we niet in aanmerking voor begeleiding door het ziekenhuis (IVF). Nu willen we ons daar niet bij neerleggen en ik zoek naar mogelijkheden om toch zwanger te raken.

Heeft iemand een idee wat onze volgende stap zou kunnen zijn?
Ons aanmelden bij een kliniek?
Welke kliniek zou een goede zijn? (we wonen in de Randstad).
Een kliniek in het buitenland?

Hoe hebben ze dit vastgesteld dat ze je nu al afwijzen? Bij mij was het destijds ook de vraag of ik er genoeg zou hebben maar ik mocht starten (UMC Utrecht) ik heb met accupuntuur toch een redelijk aantal eicellen kunnen verkrijgen.
Ik zou toch een ander ziekenhuis nog proberen en alles op alles zetten, weinig eicellen hoeft niks te zeggen je hebt maar 1 goede nodig en vaak is met minder de kwaliteit beter (zeiden ze toen tegen mij althans) 
best hard eigenlijk dat je zomaar afgewezen word dat zal best een hele klap geweest zijn.

Hoi Nicole, het is vastgesteld door bloedonderzoek. Een ander ziekenhuis en accupunctuur is ook een idee. We waren vandaag behoorlijk van slag door het bericht, maar we geven niet op.
Bedankt voor je opbeurende woorden.

Jeetje wat een uitslag zeg! En ik wist niet dat je uit een bloedonderzoek kon zien dat je te weinig eicellen hebt.
ik dacht dat dat aan de hand van een inwendige echo zou worden geconstateerd.
ik zou zeker voor een second opinieon gaan in een ander ziekenhuis dit is heel normaal on te doen. Misschien dat je zorgverzekeraar je kan helpen met het vinden van het juiste ziekenhuis voor jullie.
heel veel sterkte en succes voor de komende periode!

Terug
Bovenaan