Te weinig eten cq drinken?

Hoi,

Mijn zoontje is nu 12 weken oud en dronk tot een paar dagen geleden prima z’n flessen leeg. Overdag om de 3 á 4 uur, ‘s nachts zat er langer tussen, variërend van 3 tot 7 uur. Sinds een paar dagen slaat hij zowel overdag als ‘s nachts een aantal flessen over.

Als voorbeeld... Gisteravond heeft hij om 19 uur gedronken. We verwachtten hem rond 23 uur of middernacht maar hij kwam pas om 3 uur in de ochtend, daarna weer om 9 uur en om 15 uur z’n laatste volle fles. Om 17, 19, en 23 uur hebben we de fles aangeboden maar alle keren heeft ie maar een paar slokjes genomen. Het is nu bijna middernacht en ik vraag me af of hij geen honger heeft.

Hij is verder gewoon een vrolijke, lieve baby en hij slaapt ook goed. Ik wacht nu maar totdat hij zelf komt omdat het anders toch geen zin heeft. Maar...moet ik me zorgen maken dat hij ineens zo weinig drinkt?

Zoals met alles bij enige twijfel cb of huisarts raadplegen.
Mijn zoontje had weleens regeldagen dat hij meer wilde maar soms ook 'regeldagen' dat hij juist (veel) minder wilde. Als hij verder goed actief is helder uit zijn oogjes kijkt en algemeen in zijn normale doen is zou je het paar daagjes aan kunnen kijken.
Ook belangrijk is dat hij genoeg poepluiers blijft houden!

Hoi, 
Mijn zoon is 11 weken en drinkt 5 flessen op een dag.
Vaak om 6.00 10.00 14.00 18.00 en 10.00 
Hij krijgt 2x 150 en 3x 180. Misschien is om de 3 uur teveel? 
Hoeveel krijgt hij per keer?

Misschien zit er iets aan te komen: verkoudheid of griepje. Bij ons kondigt zoiets zich altijd aan met minder eten/drinken. Als kindje gewoon alert dan zou ik het een paar dagen aankijken.

succes

Hij drinkt steeds 150. Ik bied 180 aan maar daar heeft ie nooit zin in. Vandaag begon het eigenlijk goed. Om 8 uur en 11.30 uur ging het weer goed/normaal. Toen pas weer om 17.30 een klein beetje (90) en net pas weer om 20 uur een hele fles. 
Met betrekking tot de poepluiers, ook tot aan gister ook prima. Vandaag alleen nog geen. Hij laat windjes maar ik heb niet de indruk dat hij buikpijn/kramp heeft. 
En voor de rest merk ik niks anders aan em. Hij is alert en vrolijk, lekker aan het spelen en brabbelen. Ik denk dat er toch niks aan de hand is en ik me een beetje druk maak. First time mama ? Volgende week moeten we weer naar het cb. Dan zal ik het sowieso navragen. 

Hij kan zo te horen prima zelf aangeven wanneer hij honger heeft.Niet te druk maken! Kinderen doen nooit dingen zoals wij dat willen. ?

Terug
Bovenaan