Te weinig eten en niet op gewicht

Zit er vreselijk mee dat onze kleine meid steeds minder gaat eten. We zijn al een tijdje over op flesvoeding en dat is nooit een probleem geweest. Ze heeft wel problemen met haar darmen. Geen krampjes, maar ze ontlast maar hooguit 1x per week. We zijn hiervoor al eens bij dokter en kinderarts geweest, maar het zou geen groot probleem zijn. Nu is het probleem dat ze 5x 165ml voeding per dag krijgt. Helaas laat ze bijna altijd 45 ml staan. Soms zelfs 60 of 80ml dat ze echt niet wil. De laatste controle zeiden ze al dat ze hard in de lengte groeit, maar niet in de breedte. Ze zat toen binnen de curves, maar we zouden er wel wat op moeten letten. Hoe ik het ook doe 6 flessen van 140 of 4 van 200. Ze laat altijd veel staan. We geven bewust altijd zelf en in alle rust eten, proberen het na een paar minuten weer, maar niets. Als ze het beu is gaat ze gewoon met haar tong liggen duwen. Verder is ze heel goedlachs en slaapt ze goed. Gisteren bijv. heeft ze om 20uur 80ml laten staan. Om 12uur heeft ze 60ml laten staan. En toch komt ze deze ochtend pas om half 8 en laat ze weer 50ml staan. Dat kan toch niet goed zijn. Iedereen zegt wel dat als ze zo vrolijk is er niets aan de hand is en dat ze dan niet meer nodig heeft. En toch maak ik me dus zorgen.

Iemand ervaringen, tips of ideeën?

Een bezorgde Linda
 
Hoi,
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik heb me ook zo een zorgen gemaakt om mijn dochtertje.
Ze kreeg voledig de borst maar groeide naar de maatstaven van het cb niet goed genoeg. Ze was te licht. En ze vonden dat ze meer moest drinken of anders bij voeden.

Als moeder ga je dan toch stressen en maak je je zorgen. Maar ik heb me er over heen gezet. Mijn dochtertje groeide niet naar hun idee goed maar ontwikkelde zich prima verder. Ze was nooit ziek, had goede volle luiers en was vrolijk.

Kijk vooral naar je kindje hoe ze is en doet en hou dat in de gaten.

Over de ontlasting is het dan als ze eindelijk kan hard en stinkt het heel erg (dat het duidelijk al lang gezeten heeft zeg maar) of is het gewoon soepen ruikt het naar normale ontlasting?
Heeft ze er veel last van.
Want dan zou ik toch vragen of je haar wat kan geven dat het wat makkelijker gaat en wat regelmatiger.

je kan bij de fles al wat extra water doen misschien dat ze dan wat makkelijker kan.

Succes.
 
Hoi

Nou  hier hetzelfde hoor met dat eten. Mijn zoontje is ook altijd lastig geweest daarin. Dronk vaak ook geen 600 ml per dag. Ze zeiden tegen mij dat je gewoon moet proberen, maar er vooral geen gevecht van maken. Goed op letten dat ze genoeg blijft plassen en als ze verder vrolijk is.... Geen probleem. Kan me voorstellen dat je door het cb wat zorgen gaat maken. Kijk ook naar jezelf, en je man. Als jullie allebei slank zijn, kan je ook niet verwachten dat je een heel dik kind krijgt toch?
Er komen ook wel weer periodes dat ze wel goed gaat drinken.
Ik weet niet hoe oud ze is, maar mijn zoontje vind bijvoorbeeld fruit wel heel lekker. Hij is inmiddels 5 maanden, dus dan mag dat ook.

Succes
Caroline
 
Terug
Bovenaan