(te) weinig eten

hoi hoi

het valt me op dat ik nog helemaal niet meer eet in vergelijking tot voor de zwangerschap. ik eet eerder minder!
zou dat erg zijn?

ik begin 's morgens met een glas melk en een boterham, maar die kan ik meestal niet helemaal op.
tussen de middag 2 boterhammen weer met een glas melk.
en 's avonds eigenlijk ook niet zoveel als voor de zwangerschap
tussendoortjes pak ik regelmatig, maar dan wel een appel, of een stuk ontbijtkoek ofzo.

drinken doe ik wel voldoende. daar heb ik wel meer behoefte aan dan aan eten.

wat wel anders is, is dat ik 's avonds nog een boterham eet. zo tussen 9 en half 10.

wat denken jullie? eet ik te weinig?

Hoi Carina,

Dat heb ik nou ook eet veel minder en ben dan ook nog geen kilo aangekomen. Neem inderdaad ook die zwangerschapsvitamines. Eet maar 2 boterhamen en s'avonds mag ik blij zijn als ik mijn bord leeg krijg. Zelfs eten dat ik super lekker vindt krijg ik niet op dus je bent niet de enige. Ben benieuwd wat volgende week de verloskundige daarover zegt, maar zal wel goed wezen.

Groetjes Margot

hoi hoi,

das helemaal niet erg hoor, jullie eten echt wel genoeg...het ligt nl vaak aan je hcg hormoon want die zorgt ervoor dat je honger gevoel afneemt. hoe hoger je hcg, hoe minder honger. dit duurt tot ong. week 20-25 en dan neemt je hcg iets af waardoor je toch weer wat meer trek krijgt over het algemeen. aangezien ik een heel hoog hcg gehalte heb, ben ik tot op heden 6 kilo afgevallen. ik maak me niet druk, was bij mijn eerste ook zo, komt vanzelf goed, zolang je maar niet spuugt enz en gewoon eet, geen probleem hoor.

geniet van je zwangerschap,

grt sweety

Zolang je geen honger lijdt (bewust lijnt), komt het wel goed hoor!
Ik had dat ook heel erg bij mijn 1e... ik kon echt nauwelijks eten, ik ging op een gegeven moment calorieen tellen en ik kwam tot... 1100 kcal. Dus nog niet eens de helft van wat er geadviseerd werd! Maar ik kreeg er letterlijk niet meer in, dus ondanks het feit dat ik toen niet hoefde te spugen, viel ik zichtbaar kilo's af. Totaal zijn er 6 kg afgegaan, voordat ik langzaam ging aankomen.

Vanaf een week of 20 ging het beduidend beter met eten (en ging ik aankomen), en tegen het einde van de zwangerschap kon ik echt weer snoepen en (vr)eten... Ben toen uiteindelijk normaal hoeveelheid bijgekomen.

Dus maak je niet druk, komt vanzelf wel weer. Baby pakt toch wel wat het nodig heeft...

Groetjes, Karin
16+6 wkn

dank je wel voor de reacties!
aan de ene kant weet je best dat de kleine wel pakt wat ie nodig heeft, maar aan de andere kant wil je hem/haar niet tekort doen!
en daar was ik toch wel een beetje bang voor!

maar nu ik dit lees.. zal dat gevreet nog wel komen! hahaha
groetjes

Terug
Bovenaan