te weinig fles?

A

Anoniem

Guest
hallo, ik heb even een vraagje.
Mijn dochtertje Veerle (9 weken) krijgt flesvoeding. Ze kreeg tot nu toe 5 flessen van 150cc aangeboden, om de 4 uur, van die 150cc dronk ze meestal zo ´n 130cc. Dat is eigenlijk een beetje te weinig zeiden ze op het consultattie bureau. Nu is het geval dat ze opeens tot smorgens 8 uur door slaapt. Als je dan door gaat tellen om de 4 uur een fles, krijgt ze opeens nog maar 4 flessen op een dag. (of ze krijgt pas om 00.00 haar laatste fles, waardoor ze   waarschijnlijk tot 10.00 uur de volgende ochtend door slaapt en dan zit je weer) En dat lijkt mij veel te weinig. Nu hebben we geprobeerd om om de 3 tot 3,5 uur een fles te geven, maar dan drinkt ze maar de helft leeg.

Het is een beetje een ingewikkeld verhaal, maar ik hoop dat iemand een idee heeft wat ik nu moet doen.

groetjes an

Hoi An,

Mijn dochter had dat (drie jaa terug) ook. Ze deed een uur over een fles, en dronk maar de helft. Dat hebben wij gedeeltelijk opgelost met een andere fles (Difrax, want uigt niet vacuum) en de rest met een grotere speen. Toen we overgingen van de small naar de medium, dronk ze ze wel opeens helemaal leeg! Houd er wel rekening mee dat ze (dat deed Iris in ieder geval) de eerste dagen weer wat meer spugen, omdat er opeens meer per voeding inhet maagje terecht komt.
Hoop dat het bij jullie ook werkt! Succes

Hoihoi,

Evy is ook een weinige drinkster, in verhouding.
Maar wat wij geleerd hebben, is dat ze drinkt wat ze nodig heeft en meer geven echt niet helpt. Dit weigerde ze ook, ze is hier heel duidelijk in. Gewoon tanden op elkaar of de fles wegduwen.
En zolang ze voldoende plasluiers hebben, vrolijk en levendig zijn, is er in principe niets aan de hand.
Ondanks dat Evy dus weiniger drinkt dan voorgeschreven (en ook dat moet je met een korreltje zout nemen), groeit ze netjes met de middelste lijn mee.
Wel maken wij Evy wakker voor de fles. We beginnen elke dag om 7 uur. Met 5 flessen werd dit dus 7-11-15-19-23uur.
Ze drinkt nu 4 flessen, om 7-11.30-16-20.30. Ze is bijna 6 maanden, dus we gaan snel met bijvoeden beginnen. Als dit een beetje goed loopt, dan laat ik haar zelf wat meer de tijden bepalen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi,

Ook ik heb zorgen over het weinige drinken. Mijn dochter krijgt nu fifty-fifty fles en borstvoeding en mijn idee was om na drie keer borstonsteking de borstvoeding geheel af te bouwen. Maar ze drinkt zo weinig uit de fles! Vaak maar 40 of 70 ml gedronken en als ze 100 ml drinkt ben ik echt superblij.  Het consultatiebureau vertelde me dat een gezond kind zichzelf niet uitdroogt, dus daar probeer ik me maar aan vast te houden.

Groetjes,
Eefje

Ik was gisteren nog vergeten te melden dat het consultatiebureau bij mij heeft aangegeven dat er ook een minimum is dat kindjes moeten drinken. Bij mijn dochter (4 mnd, 6,7 kilo) was dat 300 ml. per dag. Ik neem aan dat dit minimum geldt voor baby's boven de 6 kilo is.

Groetjes,
Eefje

hoi, bedankt voor jullie reacties.
Veerle krijgt nu om 7 uur haar eerste fles en om half 11 haar laatste. (5 flessen)
We hebben een 3 speen (avent) gekocht, waardoor ze nu wel bijna altijd 150cc drinkt. (soms nog eens 120). Ze is tevreden, maar ik merk wel dat we haar nu toch vaker wakker   moeten maken om een fles te geven, ze komt dus niet altijd zelf.
Voor nu gaat het goed, maar straks zal ze waarschijnlijk toch weer later wakker worden en moeten we over naar de 4 flessen. Ben blij met jullie tips, ervaringen en ideeen, ben er wel geruster onder.

groetjes an

Terug
Bovenaan