Te weinig gegeroeid

Hoi meiden,

Ik moet even mijn hart luchten hoor!
Het huilen staat me op dit moment even nader dan het lachen.
Al een paar weken is mijn zoontje (11 weken) erg onrustig! Veel huilen, weinig slapen enz.
Nu is hij in de afgelopen maand maar 150 gram aangekomen, dat is dus te weinig.
Ik geef volledige borstvoeding en leg hem zo'n 8 keer per dag aan.
Op het cb vroegen ze of hij veel spuugt. Hij geeft wel vaak mondjes terug, maar spuugt niet heel veel. Ze zeiden dat ik nu dus Nutriton moet gaan gebruiken.
Toen we thuis waren vroegen we ons af of ik niet gewoon te weinig voeding heb.
Dus mijn man belde naar de zorglijn. (Zo'n bezoekje aan het consultatiebureau gaat zo snel) Dat hadden we volgens de mevrouw aan de lijn dan meteen maar moeten vragen, en ze geven heus geen verkeerd advies blablablablabla...

Ondertussen is mijn kleintje volgens mij oververmoeid. Hij slaapt al bijna de hele dag!
Ik weet het even echt niet meer. Wat moet ik nu doen?
Flesvoeding gaan geven of niet? Mag ik hem nu door laten slapen s'nachts?
Hij heeft nu trouwens ook zijn vaccinatie niet gehad (gelukkig)

Sorry ik moet het even kwijt!

Uhm moeilijk moeilijk,
Ik heb er zelf gelukkig geen ervaringen mee, maar mijn kleintje is ook eens te weinig aangekomen, heeft ie niet net ervoor gepoept?
Is ie verder wel tevreden?
Komt ie anders wel genoeg aan, en is dit eenmalig geweest?
Heb net gekeken in mijn boekje, Lynn is een keer in twee weken 130 gram aangekomen.

Ik zou als ik jou was het nog een weekje uitzingen zo, je niet te gek laten maken. Dat deden ze bij mij ook.
Ga gewoon een week zo voeden zoals je nu doet, neem wat venkelthee, is schijnbaar goed voor je bv en is nog lekker ook, of anders muisjes op je boterham.
Ga een week zo voeden en ga over een week terug om te laten wegen.

Tegen mij zeiden ze ook de ene week komt ie goed aan en de andere week wat minder, je kind kan ook niet iedere week 200 gram groeien, want dan groeit ie de pan uit.

En anders kun je misschien eens op borstvoedingsforum kijken.
Laat je je niet gek maken, doe het rustig aan.
X

Hallo,

Vervelend zeg, het cb moet er zijn om je te helpen lijkt me, en niet om je met een kluitje het riet in te sturen. Als je geen goed gevoel hebt bij overgaan naar fv, dan ook niet doen!
Je kan misschien wel 1 of 2 x p/dag flesvoeding geven, dan groeit je kindje misschien toch even weer wat meer. En je kan altijd stoppen met deze flesjes  en weer over op volledige bv.
Misschien is je kindje idd oververmoeid, en drinkt daardoor te weinig? Ik zou je kleintje lekker laten slapen, en  uiterlijk om de  4 uren wekken voor een voeding overdag.  Of als  de kleine wakker wordt, gelijk voeden. Ook 's nachts zou ik het zo proberen.  
Mijn meisje was ook oververmoeid na de feestdagen, ze slaapt nu gelukkig weer stukken beter, en krijgt fv (bv lukte niet) als ze wakker  wordt, of  ik wek haar uiterlijk  4 uurtjes na haar vorige fles voor een voeding.  's nachts slaapt ze door.
Als het  niet goed voelt, gewoon die zorglijn weer bellen en doorzeuren dat je  je contactpersoon wil spreken. Daar zijn ze voor.  Of vraag advies op het bv-forum.
Succes!

Liefs, Alie (mama van Eline 13-11-2006)

Wat vervelend dat je zoontje te weinig is gegroeid. Mijn beste advies is om even te bellen met de vrijwilligers van LLL (0111-413189) of VBN (0343-576626). Zij hebben veel verstand van bv en kunnen je zeker goed adviseren. Beter dan zo'n rare zorglijn die je met een kluitje in het riet stuurt...

Hier alvast wat adviezen:
- ik zou geen kv geven, geen idee waarom je kindje daar beter van zou gaan groeien, dus dat lijkt me niet zo'n goed advies. Ga ook niet 1 of 2 flesjes per dag geven 'voor de zekerheid' want daar raakt je productie van slag van.
- zorg dat je goed op verzoek voedt, dus iedere keer dat je zoontje aangeeft honger te hebben, leg je hem aan. Ga geen tijd tussen de voedingen rekken, maar leg hem lekker vaak aan, te vaak kan niet! Door vaker aanleggen, gaat vanzelf je productie omhoog.
- pas borstcompressie toe, zo krijgt hij nog wat extra vette melk binnen. Hier lees je hoe je dat doet: Uitleg borstcompressie
- ga volgende week nog een keertje wegen bij het cb, dan weet je of het al beter gaat

Even ter geruststelling: een groei van 150gr in een maand is weinig, maar ook weer niet zo weinig dat het heel ernstig is, dus maak je niet al te veel zorgen.

Groetjes,
Helena

Nog iets vergeten te schrijven: om te controleren of een kindje genoeg binnenkrijgt, kijk je naar de groei, maar ook naar de hoeveelheid plasluiers per dag en of je kindje alert & tevreden is. Als die laatste twee goed zitten, heb je weer een teken dat het wel meevalt.

Groetjes,
Helena

Hoi Issie, zou me niet zo gek laten maken voor het gewicht, ik snap dat je twijfeld, want heb met mijn kleine hetzelfde gehad in december. Gewoon lekker veel aanleggen, genoeg drinken, en dan komt het wel weer goed. Heb je er al eens aan gedacht dat het misschien met jou cyclus te maken kan hebben? Bij mij loopt de voeding dan ook terug. Vorige keer was Thijs zelfs afgevallen, door veel aan te leggen, komt de productie weer op gang. Wegen op het cb is maar een moment opname, ik zou gewoon mijn gevoel volgen.Als je vragen hebt over borstvoeding zou ik je willen advieseren om eens op www.borstvoedingsforum.nl te kijken, daar kun je al je vragen stellen, en zeker ook een goed advies. Heb er zelf ook erg veel aan gehad. Bij bv heb je nu eenmaal dat het soms schommelt, maar als het goed gaat met je kindje zou ik me er niet te druk over maken. Ook zou het kunnen dat hij net een groei sprongetje maakt, of een beetje verkouden is. Maar twijfel niet aan je voeding, want die is precies op je kindje agestemd, en door de fles te geven zou je dat helemaal gaan verstoren. Ik wens je heel veel succes met je kleintje, het komt zeker wel goed. Groetjes Wendy. Mama van Bas,Iris en Thijs. Bas en iris 11 mnd bv, en Thijs smult nog lekker

Terug
Bovenaan