Te weinig gegroeid; balen van cb

Hoi hoi,

Ging vanmorgen vol zelfvertrouwen en goede moed naar het cb maar kwam er een beetje depri weer vandaan. M'n zoontje is te weinig gegroeid; 1 cm en 575 gram in 7 weken (contole bij 7,5 maanden). Terwijl verder alles goed gaat, hij niet ziek is geweest en zich gedraagt als een (super)actief, tevreden mannetje.
Over z'n gewicht (9475 gram) maak ik me niet zo'n zorgen, hij kan wel een stootje hebben, maar z'n lengtecurve  loopt nu bijna  horizontaal (69,5 cm) en hij is echt van z'n 'eigen' lijntje afgeweken. Eerst moest ik tussendoor terugkomen om te meten, maar net belde de wijkverpleegkundige dat ze het had besproken met de cb-arts en dat die had gezegd dat dat geen zin had en ik gewoon met 9 maanden weer moet komen. Vindt het wel goed dat het dus nog besproken is en dat ze nog even belt. Het is alleen zo'n domper als je ervan overtuigd bent dat het allemaal goed gaat en dat er dan blijkbaar toch iets niet helemaal klopt. Baalde er echt van vanmorgen en moest dit even kwijt.

Groetjes,
Margrethe
 
hoi


weet je het is nooit goed bij dat cb mijn dochter is nu 17 mnd en is 81 cm en weegt maar 9 kilo ,was maar 300 gram gregroeid in 4 mnd,komt omdat ze is gaan lopen ,veel cm in de lengte gegroeid twee keer griep gehad.dus ze waren niet te vreden maar ze eet en drinkt gewoon genoeg en slaapt goed dus ik maak me er niet druk om die van mij is gewoon lang en slank,en je hebt ook kinderen die klein en wat voller zijn .als ze maar gezond zijn voor de rest joh.gr wendy
 
hoi hoi,

Nou geloof me!!!Probeer je niet druk te maken!!!!
Ik heb een zeeeer relaxed cb, mijn zoontje zit helemaal onderin de groeicurve, met 7 maanden woog hij 6820 gram en 68,5 cm. Hij was 290 gram gegroeid in 5,5 week terwijl hij eerder wel 100 gram per week groeide.
Ze deden er helemaaaal niet moeilijk over en het is ook in het nieuws geweest dat kinderen tegenwoordig juist veel te hard groeien en dat cb's daar wat meer op moeten letten. Hoe moeilijk ook, probeer het van je af te zetten!Wat zou je er namelijk aan kunnen doen om hem in de lengte te laten groeien...je kan hem toch niet uitrekken...

Probeer het los te laten!!!

succes!
 
Ik zou me er nu nog niet te erg druk over maken en nog 1 of 2 keer meten afwachten, maar het in wel goed dat ze het in de gaten houden. Als je kindje een afvlakking krijgt die zich niet hersteld kan het een groeistoornis zijn en daar zijn ze bedacht op. Nog geen zorgen maken dus en kijken of hij weer op zijn eigen lijntje komt.

Groetjes, Miriam, die zelf een groeistoornis heeft gehad.
 
Terug
Bovenaan