te weinig lucht en last van schaambotje

Hallo allemaal,

Wie van jullie herkent het volgende:

Ik heb erg weinig lucht bij de minste of geringste inspanning vooral na het bukken of traplopen. het duurt ook even voordat ik weer wat meer lucht heb.
Het lijkt wel of ik dan even een harde buik heb en die trekt weer weg. (ik heb een bloeddruk welke aan de hoge kant is) en ik moet in de gaten houden of ik geen gevoel heb dat lijkt op een broekriem welke te strak zit)

En nu heb ik ook veel last van een scherp gevoel rond het schaambot.

Wie oh wie herkend dit?

Liefs moi28 35+5 zwanger

Hoi Moi28,

Ik ben ook erg kortademig en moet soms extra diep ademhalen. Volgens mijn verloskundige is dit vrij normaal, je hart moet ook meer moeite doen om je bloed rond te pompen dus kun je soms "opvliegers"krijgen.

Ook heb ik last van mijn schaambotje, ik denk dat heel veel zwangere vrouwen hier last van krijgen. Dit gaat na de bevalling weer weg (ik had het bij mijn eerdere 2 zwangerschappen ook). Tijdens je zwangerschap is er helaas niks aan te doen. Rustig aan dus.

Veel sterkte met de laatste lootjes

Yaraivan 29 weken zwanger

Ja hoort er helaas helemaal bij... dat kortademige zal wel iets afnemen als je kindje helemaal is ingedaald, en die scherpe pijn bij je schaambot kan daar ook mee te maken hebben (met het indalen)

heb er zelf ook veel last van, af en toe steken, voelt beurs, net als mn liezen. Combi van indalen, bandenpijn en verweking van de bekken. Fijn allemaal he ;-)

Hoe moeilijk het vaak ook is (heb net ook de voegen van de douche geschrobt bijvoorbeeld :p ) probeer zoveel mogelijk je rust te nemen.

Groetjes Linda
36+4

Hallo,

Oke ik ben niet de enige!!
En ik ook heb net de badkamer gedaan en das ook het enige maar het kost zoveel energie maar niks doen is ook niet mijn ding.

Ik het maar wat rustiger aan doen beter voor mijn bloeddruk en hopen dat ons kindje snel indaald.

groetjes moi28

Hi,

Ik merk dat als ik druk ben dat ik ook kortademig ben. Dan probeer ik het rustiger aan te doen. Nu ik weer verkouden ben, wordt het ademen ook moeilijker. Overleg met je ha of vk wat zij voor een tips hebben.

Die scherpe pijn in je schaambot hoort er dan wel misschien bij, maar je zou ook eens lang een fysio kunnen gaan. Ik heb daar bij mijn eerste ook last van gehad (ook van mijn bekken), maar ik moest maar met een kussentje tussen mijn benen slapen en op de trap mijn voeten aan sluiten. Na de zwangerschap is die pijn in het bekken niet meer weg gegaan. Nu ik van de tweede zwanger ben, kwam alle pijn veel heviger weer terug. Maar nu was ik zo verstandig om wel naar een fysio te gaan en me niet meer te laten aanpraten dat het erbij hoort. Ik krijg nu oefeningen en van dagelijks heel erg veel pijn (7-8 op een schaal van 10), kan ik de pijn nu heel goed dragen (3-4 op een schaal van 10). De fysio kun je heen zonder verwijskaart, maar probeer er wel een te vinden die iets kan met jouw probleem.

Heel veel succes.

Gr. Tamara.

Hoi,
Ja dat kortademig zijn herken ik ook. Als ik een paar keer de trap op moet sta ik een heel tijdje uit te hijgen.
Ik heb ook vaak als ik lig te weinig lucht, soms schrik ik wakker en moet ik naar adem happen.
Maar het hoort er allemaal bij. Je hebt gewoon minder ruimte voor je longen enzo.

Voor mijn bekken ben ik bij ceasar thereapie (daar kan je zonder verwijsbriefje heen) Daar krijg je tips voor een goede houding etc.
De pijn kan ook weer minder worden als de baby helemaal is ingedaald.
En toch een beetje rustig aan doen....is moeilijk maar toch wel belangrijk.

Groetjes en succes

Terug
Bovenaan