te weinig melk met afkolven

Ik ben begonnen met kolven..op dit moment 1keer per dag..op aanraden van CB.Volgende maand hoef ik pas te gaan werken..alleen krijg ik naar mijn idee te weinig melk..uiteindelijk moet ik 200cc krijgen,maar hoe kan ik dan dan aanpakken?Ik bewaar het gewoon in flesjes..geen zakjes..mag ik melk van vandaag wat in de koelkast staan ook bij de melk doen die ik morgen ga afkolven?Pff ik vind het allemaal best wel moeilijk..hoe ik het aan moet pakken..ik hoop dat er iemand is die mij kan adviseren.
Grt Inge
 
hallo mika en inge,

je kunt ook proberen meerder keren te kolven en wat ik heb gedaan de 1e week is wel vermoeiend maar het hielp wel want zo maakte ik meer melk aan, ik ging er s'nachts uit..

het beste is om de melk niet bui elkaar in te doen door de voedingsstoffen, ik heb het wel gedaan omdat ik ook niet anders kon, maar zorg dan dat beide flesjes koud zijn als je het bij elkaar in doet.

succes en ik hoor het denk ik nog wel als het is gelukt?

Liefs Manon mama van tess 5mnd
 
wanneer kolf je dan? na de voeding of tussen 2 voedingen in? Je kan gewoon kleine hoeveelheden invriezen maar als het beide is afgekoeld ook bij elkaar doen.
kijk anders eens op www.borstvoeding.com daar is een "kopje "kolven en werken waar je veel info kan vinden.
 
Hoi,
Idd borst voedingsforum vind je veel info,
kolven heeft daarnaast ook tijd nodig en je krijgt eigenlijk nooit zoveel als je baby eruit kan halen, je kunt het ook in kleine hoeveelheden invriezen(zelfs ijsblokzakjes) en dan meerdere tegelijk uithalen als je het nodig hebt, zeker in het begin drinken ze vaak nog niet de max hoeveelheid uit een flesje en weggooien is ook zonde!

Succes Gr MJ
 
Hoi,

ik vond kolven tussen twee voedingen in altijd een ramp. Dat is bij mij nooit gelukt, maar ik geef inmiddels wel al 20 maanden bv :).
Ik ben dus pas gaan kolven toen ik ging werken en dan kolfde ik op de tijden dat ik normaal een voeding zou geven. Dan haalde ik er wel genoeg uit de eerste keer, de tweede keer kolven ging altijd wat minder lekker.
Ik heb van die avent-bekertjes gekocht (heb ook een avent-kolf en dat past allemaal op elkaar) om de melk in te bewaren, maar ik deed ze gewoon meteen in de vriezer. Ook de kleine beetjes. Met het opwarmen deed ik het dan pas bij elkaar.
 
O ja, ik gaf altijd twee borsten per voeding, dus er bleef bij mij niet echt iets 'over' na een voeding.
Als je echt een voorraadje aan wil leggen, dan moet je wel tussen de voedingen in kolven, maar als het alleen om te oefenen is, kun je ook eerst kolven en dat dan in een flesje aan je kindje geven. Je zult zien, dat het kolven dan een stuk makkelijker gaat.
 
Terug
Bovenaan