te weinig melk?

Hallo,

Mijn dochter is vijf maanden en krijgt ongeveer tussen de 500 en 600 cc melk binnen( nutrilon 1 ). Ik krijg er met geen mogelijkheid meer flessen in bij haar. We hebben de tijd tussen de flessen al verlengd maar het helpt niet. Vooral de 1e twee flessen laat ze vaak de helft van staan. Krijgt ze nu niet te weinig? Ze peopt en plast goed en is absoluut vrolijk. Ze krijgt nog geen groente en fruit, want ik ben bang dat ze dan helemaal geen melk meer wil. Wie herkent dit?
 
hoi,

Ik zat met het zelfde probleem, en ik heb dit gevraagd aan het cb en je kleintje moet inderdaad aan 500 ml melk zitten, en dat zit jou kindje dus helemaal goed.

gr. wendy
 
Onze kleine is nu bijna 4 mnd.. volgens het consultatieburo moet hij minimaal 800 cc per dag krijgen of 180 cc per kilo lichaamsgewicht.. Ik ben geen expert (alles behalve) maar 500 lijkt me erg weinig.. Waarom vraag je het niet op het consultatieburo of aan je huisarts.. Misschien andere voeding ofzo? Succes ermee..
 
Hoi,

Zolang ze goed groeit, plast, poept en vrolijk is lijkt het mij prima.

Je hebt nou eenmaal grote en kleine eters dus kijk naar je kind hoe die het verder doet en vertrouw er op. En ja je kan de fles er moeilijk in proppen toch?

Groetjes joyce mama van Mara
 
ik heb hetzelfde probleem nou ja bijna.
tygo wil wel meer maar gaat dan veel spugen en krijgt dan ook zuur,
tygo is 14 weken en krijgt nu 5 x 150cc zolang hij min 500cc krijgt en de groei er nog goed in zit is er niets aan de hand, soms komt hij eerder dan 4 uur en dan geef ik hem gewoon een extra fles, geen probleem.
als ze maar blijven groeien das veel belangrijker dan de hoeveelheid die ze krijgen, maar vel min 500cc en max 1000cc als je er tussen inzit geen zorgen maken,
veel succes
veroeska en tygo
 
Terug
Bovenaan