Te weinig melk?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn zoontje is 4 maanden en krijgt b.v. Maar tijdens de vakantie wilde hij steeds vaker de borst, ik voed op verzoek, hij komt nu bijna elk 2uur soms na 1 uur al en soms is ie erg onrustig dan drinkt hij en laat los en huilt of hij trekt met zijn mondje mijn tepel bijna eraf!! hij kreeg ook extra water en dat ging er zo in! Ik vraag me af of hij wel voldoende melk binnekrijgt? h
Nu we weer thuis zijn is hij nog steeds zo.
Moet ik hem een flesje,poedermelk, extra geven?
Ik vind het erg vermoeiend heb nog een peuter lopen die echt peutert!! Ik kan niet de kleine de hele tijd op schoot hebben!
Wie herkent dit en wat kan ik het beste doen?

Groetjes Nesie

Hoi,

Ik herken dit wel ik heb zelf 3 kinderen en geef ook bv.
Het lijkt er op dat je kindje een groeisprongetje maakt dan heb je altijd regeldagen, de ene keer duurd dit wat langer dan de andere keer, je kunt je kindje gewoon vaker blijven voeden, maar als hij te onregelmatig komt voed je hem gewoon een paar dagen om de 2uur of zo, zolang hij goed plast komt hij in principe niks te kort..
Het kan ook zijn dat het samenvalt met tandjes krijgen of een sprongetje in de ontwikkeling  en dat hij op momenten daarom huilt en jij dan denkt dat hij honger heeft en dan drinken ze toch als jij je borst aanbied.
Op vakantie heb je natuurlijk een ander ritme en temp. dus het kan zijn dat hij daardoor wat van slag is en zich opnieuw moet instellen op de regelmaat van thuis.
Ik zou niet zomaar een fles gaan bijgeven als verder alles goed gaat met de borst.
Ik geef mijn zoontje van 7mnd ook de borst hij heeft een aantal weken geleden ook weer zo'n week gehad en ik weet dat het heel vermoeiend kan zijn, maar ik zou het nog even aankijken!

Succes Gr MJ

Hoi,

Het lijkt inderdaad een groeisprongetje of een combi van doorkomende tandjes. Het is bekend dat rond vier maanden de meeste BV moeders een 4 maandendip doormaken.
Als je baby goede plasluiers heeft dan is er  volgens mij niks aan de hand. Ik zou zelf nog even afwachten met een fles te geven.
Het is inderdaad wel even lastig met een peuter die ook peutert. Ik zit ook in dezelfde situatie. Het is denk ik even doorbijten. Succes.

groet, Irene

Klinkt echt als de beruchte 4-maandendip, gecombineerd met onzekerheid vanwege het vreemde van vakantie en warmer weer.
Het is lastig, maar het gaat voorbij. Flesjes lossen het echt niet op.

Hallo,

Ik heb blijkbaar niet zo veel te klagen, want mijn kleine is de eerste, maar ik word ook heel onzeker.

Noah is 15 weken en krijgt bv.
Hij slaapt al vanaf week 10 door. hij kreeg om 8 uur zijn laatste voeding en sliep dan door tot ongeveer half 7.
Maar dat is voorbij.
Hij komt nu om de 2 a 3 nachten om 2 uur en dan om 6 uur en dan om 8 uur.
Hij heeft dan echt honger!
Ik wil echt bv blijven geven, maar word hier heel onzeker van.
Als ik zeker zou weten dat er niks mis is met mijn voeding, dan zou ik niet stoppen. en dan het s'nachts opstaan voor lief nemen.
Maar vanmorgen heb ik om 9 uur een kunstvoeding gegeven, maar hij komt nu weer.
Overdag is hij trouwens niet echt hongerig! Dan krijgt hij gewoon om de 3 en een half of 4 uur. En hij heeft 1 poepluier per 4 dagen.
Of is het huilen, gewoon gedrag en weten dat ik hem er toch wel uithaal.
(ik heb hem een keer s'nachts een half uur laten gillen, maar dat heeft echt geen zin. Hij gaat gewoon door.)
Heeft iemand aub  advies.
Alvast bedankt...

Hoi Nesie,

Klinkt inderdaad als de 4 maandendip.
Ik heb naast een baby van 15 weken ook nog een peuter van bijna 4 jaar rondlopen. Ik probeer haar uit te leggen dat ze soms moet wachten als ik met de kleine bezig ben. Ik zeg dan ook steeds dat als ik klaar ben met voeden ik daarna met haar ga spelen. Als mijn man thuis is, houdt  hij de oudste bezig. Als ik alleen ben en de oudste wil aandacht terwijl ik weer aan het voeden ben, dan lees ik haar  voor. Dat werkt ook prima.
Ik weet het, het is vermoeiend.
Succes.

Irene

Ik had ook pas geleden dat ik het idee had dat hij gewoon echt te kort kwam, anders dan de regeldagen die ik tot dan toe gewend was. Zowel de mevrouw van Vereniging borstvoeding natuurlijk als de lactatiekundige uit ons dorp, vroeg of ik misschien ongesteld moest worden. En inderdaad 2 dagen later was ik ongesteld, wilde Daniel een halve dag helemaal niet drinken(schijnt anders te ruiken en te smaken) en daarna was alles weer bij het oude. Als ondersteuning ben ik na elke voeding gaan kolven, om de productie omhoog te krijgen. Daniel werd namelijk erg boos als er niet snel wat uitkwam en hij trok ook mijn tepel auau, maar ja van niet drinken(door Daniel) en de stress gaat de produktie niet bepaald omhoog.
Dit was bij mij overigens bij 6 maanden....
Enige tip die ik heb, is zoveel mogelijk aanleggen en dus evt ondersteunen met nakolven.

Succes,
Groetjes, Yvette

Terug
Bovenaan