te weinig melkvoedingen?

mijn zoontje is bijna 6 maandjes en we hebben het volgende schema

wakker= borstvoeding

rond half 11/11 uur fruit (grote pot olvarit (200ml)

half 3 borstvoeding

rond half 6/6 uur kleine pot groentje daarna borst aanbieden (willen we alleen grote pot groente van maken)

rond 8/half 9 laatste voeding borst of 210 fles

soms komt hij snachts en soms niet als hij komt krijgt hij borstvoeding.
de voeding van half 3 is op het dagverblijf soms ook flesvoeding 210.

we willen de borstvoeding van het avond eten vervangen voor een grote pot groente, alleen vraag ik me dan af of hij wel genoeg melk voedingen overhoud.

hij slaapt van 11 tot half 3 en van 5 tot half 6 dus tussen het fruit en de voeding van half 3 kan er geen voeding bij.
 
als je de bv op de ochtend half 3 en rond 8 nog een keer heeft hij dus nog 3melkvoedingen over.
Je moet dan alleen geen fles geven in de avond, dan heb je kans dat je bv hard achteruit holt!
Ik heb op dat schema 15mnd kunnen voeden!
Mijn dochtertje is nu bijna 5mnd en vanaf volgende maand komen daar dus vaste hapjes bij, dan wordt dus ook de voeding van 19uur vervangen. fruit ga ik tussendoor geven!

Vind alleen dat je erg veel tijd hebt zitten tussen de 1e voeding en die van half 3, fruit verteerd gemiddeld in een min of 20, dus je zou na het fruit nog de borst kunnen aanbieden!

Succes ermee
 
Timo is nu 6 maanden en wij zitten op het volgende schema:

06:30uur 180 + 6 (pap)
09:00uur fruit (200ml)
11:30uur 180 + 6
14:30uur yoghurtdrank (yoghurt gemixt met water, evt klein beetje diksap)
16:30uur groente
19:00uur 180 + 6 (pap)

Dit is ook wat het cb ons adviseerde. Ik weet niet hoe het met borstvoeding zit, maar misschien dat je daar ook bambix (oid) doorheen kunt doen bij de laatste voeding, dan slaapt hij misschien goed door. Groeit hij goed, dan zou ik me geen zorgen maken of hij genoeg krijgt. Misschien kan je voor de hoeveelheid vocht af en toe een flesje water/thee/diksap aanbieden.

Groetjes Rianne
 
Ivo is nu 4 maanden en krijgt flesvoeding en een klein potje fruit en een klein potje groenten met rijst of aardappel (meestal zelfgemaakt).
S'morgens krijgt hij 200cc pap en dan s'middags en s'avonds nog 2 voedingen.
Hij zit de laatste dagen dus op 3 melkvoedingen (flesvoeding).

Ik maakte me ook zorgen en het cb gaf inderdaad aan dat 4 maanden nogal vroeg is, meestal zijn ze met een maand of 6-7 toe aan 3 voedingen.
Verder zeiden ze dat zolang hij goed groeit het oké is. Wel moet ie dan extra vocht binnenkrijgen door bijvoorbeeld extra water in de groente en fruit te doen of extra te drinken geven.

Ik neem aan dat het dus geen probleem is voor jouw zoontje.

Groetjes Tamara
 
Terug
Bovenaan