te weinig slaap?

Hoi iedereen,
Ik heb een zoontje van 7 weken oud; Quin.
Quin was de eerste zes wekene rg onrustig, sliep alleen bij ons ins onze armen en huilde heel erg veel.
Nu gaat het stukke beter met hem, hij slaapt 's nachts door van ongeveer 23.00 uur tot ongeveer 06.00 uur, dus hartstikke goed.
Alleen overdag laat nog wel eens te wensen over, hij is niet heel huilerig ofzo maar hij slaapt heel erg weinig. Hij slaapt steeds ogeveer 45 min. en dan wordt hij weer huilerig wakker, dan laten we hem liggen en soms valt hij weer eventjes in slaap en soms ookniet dan blijft hij huilen. Herkent iemand dit. Ik ben echt bag dat hij te weinig slaap krijgt. Opzich gaat het naturrlijk wel al stukken  beter dan b.v. een wwekgelden maar toch.
We doen de 3 r wel.
ik heb uitleg gekregen in inbakeren en ik heb de doeken liggne maar ik vind het een beetje griezelig ben bang dat hij het te warm krijgt?

groetjes Nathalie moeder van Quin (09-02-2007)

klinkt herkenbaar. Ik maak mij niet echt zorgen over te weinig slaap. Ik heb het idee dat hij gewoon nog moet wennen aan zijn nieuwe ritme. Het gaat bij ons in elk geval wel elke dag een klein beetje beter.

groetjes,
Janneke

Hoi Nathalie,

Hier nog zo ééntje! Esther doet overdag ook alleen maar hazenslaapjes en 's nachts slaapt ze van voeding tot voeding. Overdag is ze na een half uur of uiterlijk drie kwartier wakker en wil dan niet meer slapen. En dan is ze vaak enorm jengelig. Ik neem aan dat als ze wat groter wordt, het vanzelf overgaat. En ik probeer het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken. Als ze niet uitgeslapen is, vindt ze zelf spelen teveel gedoe en kijkt ze liever. Dus heb ik een muziekmobile gekocht wat een kwartier speelt en daar kan ze soms echt wel drie kwartier naar liggen kijken zonder het zat te worden (brullen als ik haar eerder uit de box wil halen!). Ook heb ik (wel veel geld...) van fisher price zo'n automatische schommelstoel gekocht, lekker decadent. Daar wordt ze altijd helemaal rustig van en gaat dan lekker om zich heen liggen kijken. Soms valt ze ook nog wel eens in slaap. En ik ga veel wandelen. Dan is ze altijd rustig en valt ze ook soms in slaap. Ik wandel tussen haar slaapjes door, zodat elke beetje slaap wat ze in de wagen pakt 'extra' is.

Groetjes,

Eveline

als quin niet huilt zou ik er niks aan doen.als je met hem gaat rommelen word het alleen  maar onrustiger.als hij na wakker word zou ik hem wel even laten liggen om te kijken of hij weer verder gaat slapen.dat doe ik bij boas ook.soms is het namelijk net of ze wakker gaan worden,maar eigenlijk slapen ze nog.als je er dan naar toe gaat worden ze juist wakker.dat las ik laatst in een voorlichtingsmailtje van pampers.ik heb het idd ook weleens met boas.en als hij echt blijft jammeren gewoon even iets met hem gaan doen of ergens anders neerleggen voor de afwisseling.
groetjes kari

Terug
Bovenaan