te weinig slaap..

Hallo dames!

Jules slaapt sinds de zomer niet meer tussen de middag, maar ik vind hem ook een stuk vervelender. Hij is veel pieperiger en zeurderiger. Je moet alles 3 keer vragen en als hij het dan doet, gaat het met veel protest!!. Tenzij het iets is naar meneer zn zin!! Ik word er soms zo moe van!!!!
Is dit een fase en noemen ze die peuterpubertijd. Of zou het gewoon komen doordat hij te weinig slaapt????
Hij gaat 's avonds om 19 u plat en komt er meestal om 7.15u 's morgens weer uit.
Hoe gaat dat bij jullie???
Gr Antoi

Hier slaapt ze meestal nog wel 's middags en dat vind ik heerlijk. Soms wil ze niet, maar dan gaat ze maar lekker liggen zeg ik dan tegen haar.
Als ze bij mij schoonouders is, slaapt ze vaak al niet meer... Toch als ze slaapt, slaapt ze zo 2 uur. Nou ja we zien wel..
Succes
Gr. mamajo

Elsa gaat ook om 19.00 uur naar bed en wordt ook rond 7 uur weer wakker. En ze heeft precies hetzelfde gedrag als Jules. Ik moet alles tig keer vragen en is veel zeurderiger en pieperiger. Ik schuif het op de peuterpuberfase. Al zit ze nu heel erg lief te spelen. Wat ze ook heel leuk kan gebruiken als ze bijvoorbeeld moet opruimen is dat ze dan ineens moet plassen. Tja het nadeel van zindelijk zijn.

hallo,
vanaf de geboorte leg ik ze al om 1900 op bed,ze zijn hier zo aangewent en komen er rond 700 weer uit.

mijn dochter van net 3 slaapt nu ook niet meer in de middag(heel enkele keer nog)
en is idd rond 4 uur in de middag ook pieperig ,ze stort dan een beetje in.
die ligt daardoor ook soms al om 1815 in bed.
het is net die overgang van wel of niet middag slaapje..

Sinds begin van deze week zijn wij ook aan het testen met af en toe niet slapen tussen de middag. Ik heb het nu zo bedacht dat op dagen dat hij wel slaapt hij 's avonds mag 'opblijven' en de dagen dat hij niet slaapt gaat hij gelijk met zijn zus om 19.00 uur naar bed.
Als hij mag opblijven wil ik uiterlijk om 19.30 met hem naar boven gaan, maar moet nog even kijken of het allemaal gaat werken. Tot nu toe wel.

Ik wil proberen er een vast schema van te maken. Zo van die dag wel en die dag niet, omdat hij er anders niet mee om kan/kon gaan. Ik had steeds ruzie als hij dan een keer niet geslapen had dat hij dan niet meer wilde, maar dat kan hij nog niet aan.

In de winter denk ook afh van het weer. Ben je veel buiten geweest in de kou, en ga je dan naar binnen, de warmte in, dan zijn ze veel eerder moe.

Succes allemaal met de slaapjes.
Gr Liesje

ps: zal het uurtje rust tussen de middag best wel gaan missen. Ach, nog even en dan zitten ze allebei op school.

Terug
Bovenaan