Te weinig vocht

Hoi,

Ik heb ff een vraagje:

Ik weet van mezelf dat ik te weinig drink. Dat deed ik al voor mijn zwangerschap. Maar ook nu kom ik moeilijk aan de minimale anderhalve liter vocht. Kan dit kwaad voor mijn kindje?
 
Zeker weten doe ik het niet, maar voldoende vocht lijkt me erg belangerijk voor jou en de baby. Uiteindelijk heeft de baby een goed functionerend moederslichaam nodig en hebben jou organen, zoals nieren, vocht nodig om te kunnen werken.
Maar volgens mij wordt de hoeveelheid drinken in de westerse landen ook vaak overdreven. Ook in veel voedsel zit gewoon vocht.
Als je zelf denkt dat je te weinig drinkt hou je gewoon een paar dagen bij hoeveel je drinkt. Als het echt weinig is en je het drinken vergeet gebruik dan een eierwekker.
 
Inderdaad zoals boven beschreven telt het vocht in eten ook mee voor de 1,5 liter. Een vriendin van mij kreeg de tip om bij elk drinken een glas water te nemen, om zo dus voldoende vocht binnen te krijgen.
 
Genoeg vocht binnen krijgen is erg belangrijk! Normaal al als je niet zwanger bent maar nu helemaal!

Je hebt ook vocht nodig voor een goede ontlasting (vooral nu om aambeien te voorkomen!!) je nieren hebben het nodig om goed te kunnen functioneren en hun afvalstoffen weg te drijven die anders in je lichaam blijven. Hoofdpijn kan je ermee voorkomen, blaasontsteking, nierbekkenontsteking...

 
Veel drinken is vooral nu belangrijk. Vocht is een afvoermiddel voor afvalstoffen. Nu je zwanger bent hebt je ook de afvalstoffen van je kindje! Ik zou echt meer drinken! Gewoon een glas water neerzetten en per dagdeel extra opdrinken.
 
Begin de dag met 2 lauwwarme glazen water... dan heb je al 400 cc binnen. Dan neem je rond 12 uur weer 2 glazen en rond 6 uur weer 2. dan heb je al 1200 cc aan water binnen. De rest drink je wel bij met thee koffie en frisdrank....

2 liter is echt belangrijk hoor en je went er echt aan!
 
Terug
Bovenaan