Te weinig voeding

<p>Hoi,</p><p>Mijn zoontje is nu 7 maanden oud.</p><p>Hij eet alleen nog niet zo veel als wat hoort volgens eetschema's enz.</p><p>Niet dat hij het niet wil, maar omdat het gewoon niet past ofzo.</p><p>Wanneer hij in de ochtend zijn pap heeft gehad zit hij nog vol terwijl het allang tijd is voor fruit, waardoor hij minder fruit eet.</p><p>Dit is zijnschema met hoeveelheden:</p><p>07:00 papfles van borstvoeding en granen</p><p>10:00 fruit 100 gram </p><p>12:00 borstvoeding</p><p>15:00 groenten 100 gram + thee</p><p>17:00 1/4de van een boterham + borstvoeding</p><p>19:30 borstvoeding</p><p>En nachtvoeding</p><p> </p><p>Hij eet dus niet eens een 4+ potje fruit en groente op.</p><p>Groenten en brood kan niet later op de dag, omdat hij anders in de nacht heel vaak huilend wakker wordt omdat hij moet persen/poepen.</p><p> </p><p>Iemand ervaring/tips?</p>

Hoi,
Misschien dat je kindje overdag meer eet als je de nachtvoeding weg laat en een flesje water geeft ? Op een gegeven moment eten ze vanzelf ook wel meer, is mijn ervaring. Gewoon aanbieden, en als ze genoeg hebben gehad geven ze het vanzelf wel aan. Zo drinkt mijn zoontje van 10 maanden zijn 2 flessen niet meer leeg, nu hij meer andere dingen eet (en water drinkt).
Groetjes 

Is je kleine verder tevreden? En niet te klein?
Niet alle kindjes eten volgens schema.... Ik heb ook geen grote eters. Maar doen het super .

Misschien is hij niet zo'n grote eter. Dat ben ik niet en mijn dochter dus ook niet. Zij at pas na een jaar zo'n klein portje in 1x leeg. Groeide verder prima (wel wat aan de onderkant van de curve) en ontwikkelde zich ook goed. Ze is inmiddels iets meer gaan eten. Maar nog steeds weinig in verhouding tot andere kinderen van haar leeftijd. Ik laat het lekker gaan. Zou ik ook doen als ik jou was anders wordt het echt zo'n dingetje. Ik verhouding tot mijn dochter is bovenstaand schema een flinke eter en zij groeit en ontwikkeld zich prima. Ik zou dat samen met humeur en ontlasting als graatmeter nemen en niet een 'schema'.

Food under one is just for fun ? voedingsschema's van anderen (en vooral fvbabys) maken mij best wel eens onzeker over de voeding van mijn bijna 11 maanden oude zoontje, maar hij eet super (Rapley) eet zelfs olijven, alle fruitsoorten etc alleen eet niet tot nauwelijks brood terwijl sommige kindjes al 2 tot 3 boterhammen per dag eten. Ook krijgt hij nog 3 a 4 x bv, maar is een lekker stevig ventje, dus zal allemaal wel goed zijn en vanzelf meer gaan eten lijkt me. Dus ik zou zeggen probeer niet te veel te vergelijken met andere voedingsschema's?maken alleen maar onzeker soms.

Hij is super te vreden en is wat te zwaar en veel te lang voor zijn leeftijd. Dus het zal wel goed zijn, maar omdat hij dus zo groot is lijkt het mij juist logisch dat hij lekker veel eet. Dat hij zo groot is heeft hij echt te danken aan moedermelk denk ik.
Water in de nacht heb ik al geprobeerd. Hij drinkt een beetje en gaat weer slapen, maar omdat hij echt wel honger heeft wordt hij na 20 min weer wakker. Enz.

Bedankt voor jullie gerustellingen. Ik heb geduld en hoop dat hij binnekort meer gaat eten.

Terug
Bovenaan