Te weinig voeding?

<p>Hi,</p><p> </p><p>mijn zoontje wilt de laatste nachten nog wel eens door slapen van 21:00 tot 6:00 nu is het zo dat hij voorheen 6 x 130/150 cc aangeboden kreeg. Nu geven we hem altijd 150 cc maar drinkt vaak de flessen niet leeg. Laat eigenlijk altijd 30 cc staan. Krijgt hij nu te weinig als hij het bij 5 flessen houdt? Hij groeit goed en heeft lekkere spek benen en wangen. </p><p> </p><p>Word een beetje onzeker van alle kindjes die Zo 180 weg drinken. </p><p> </p><p> </p><p>Groetjes</p>

Iedereen is anders. 
Het ene kindje eet meer  als het ander.
Misschien eet ik ook wel meer als wat jij doet. Dus volg gewoon je kindje en probeer je niet te druk te maken over andere kindjes? zoals je al zegt hij groeit goed dus geen reden om je zorgen te maken toch?

Zolang je zoontje goed groeit en vrolijk is, zou ik me geen zorgen maken.
Elk kindje is weer anders en ze kunnen zelf heel goed aangegeven hoeveel ze willen hebben.
Mijn dochter heeft echt heel lang maar 90cc gedronken steeds, terwijl ze volgens de richtlijnen al wel 150cc had mogen drinken. Toch groeide ze volgens haar eigen lijn. Ook bij het cb maakten ze zich geen zorgen. 
Inmiddels drinkt ze wel flesjes van 180cc, maar dit heeft heel lang geduurd. Ze heeft gewoon haar eigen ritme.

Ik vind het ook altijd zo lastig met die voedingen.. vandaag heeft mn dochtertje 1155 ml gedronken in 24 uur ? kan er toch echt niks aan doen, in de nacht komt ze 2 keer, omdat ze slaapt van 1830 tot 1.00a1.30 uur en dan krijgt ze een fles en om 430 uur komt ze weer en dan moet de dag nog beginnen? ze is 14 weken, gecorrigeerd 10 weken en 5,5 kilo en krijgt flessen van 165 ml. Ik weet ook ff niet meer wat ik moet doen? 

Mijn zoontje dronk al snel flessen van 220 ml (snel als in een maand of 4, hij kreeg daarvoor vooral live borstvoeding en waren de flesjes oefenflesjes). Hij groeide flink.
Mijn dochtertje dronk toen ze dezelfde leeftijd had max 150. Vaak liet ze daar nog wat van staan. Ze groeit op dezelfde manier als haar broer. Ook flinke spekbenen. 
Ze pakken wat ze nodig hebben.

Hi,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Mij dochtertje krijgt 150 maar laat altijd wel 30 staan en slaapt ook door.
Ik wilde morgen de consultatie bureau even bellen en langs gaan om te kijken of ze nog wel goed groeit. 
Als ze goed groeien dan zou het geen probleem moeten zijn. Haar maagje kan ook gewoon niet meer hebben en forseren is ook niet goed.

Gewoon lekker je kindje volgen! Daar worden jullie beide 't gelukkigst van. Ze geven het echt wel aan als ze honger hebben. En geniet van je lange nachten. Op 't moment wou ik dat ik ze ook had ;) 

Terug
Bovenaan