Te weinig voeding?

<p>Onze zoon is geboren met 36 weken. Heeft ook sondevoeding gehad. Nu is deze afgelopen week verwijderd ivm een fors gewicht maar hij dronk nog niet geheel zelfstandig. Nu drinkt hij gemiddeld 50 a 70 cc zelf met een gewicht van 4400 gram, hij krijgt 8 voedingen. Enkele keer 75 a 85 maar gemiddeld 1x daags. Ik ben erg onzeker of dit nu voldoende is. Hij is erg moe na en tijdens de fles en heb ook al gedacht of ik hierin moet gaan wisselen, maar waar moet ik dan voor kiezen. We hebben nu de mam fles omdat de smalle dr Brown ook niet geheel fijn verliep. Ik vind het allemaal best lastig en hoop hier op ouders die ook in deze situatie hebben gezeten of ervaring hebben. Er word zo gehamerd op die vuistregel 150xkg maar dit redden we bij lange na niet. Hij meld zich ook niet eerder als na 3 a 3.5 uur voor een volgende voeding. Wie heeft er ervaring?</p><p>Groetjes, </p>
 
Dit lijken mij geen gekke hoeveelheden voor een baby van zijn gewicht. Hoe oud is hij nu? En hoeveel flessen krijgt hij aangeboden? Je kunt beter bekijken hoeveel cc er gemiddeld op een dag in gaat. En vooral kijken hoe hij groeit. Mijn zoontje heeft bijvoorbeeld nooit zoveel gedronken als de richtlijnen zeggen (150xaantal kilo's), maar groeide toch als kool.
 
Hier wel in het begin een kind gehad wat erg moe werd tijdens het eten. Viel alleen maar in slaap.  Wat en dan zo 1 tot 1.5 uur aan het voeden. Wat bij ons geholpen heeft was speen 2 gebruiken. Sindsdien gaat het goed. 
 
Hij is nu 3 weken oud en krijgt 8 voedingen per dag. Die regel van 150xkg gaat hier ook niet op want dat red hij echt niet. Hij meld zich iedere voeding netjes en lijkt na een voeding ook verzadigd te zijn. Hij slaapt dan ook zo weer tussendoor en komt 3 uur later opnieuw dus hij kan ook wel teren op hetgeen wat hij drinkt 
 
Terug
Bovenaan