Te weinig voeding?

Hallo,
Mijn dochtertje is nu bijna 13 weken.
Nu heb ik al van enkele mensen/ familie commentaar gekregen dat ze te weinig eet... ze slaapt ‘s nachts heel goed door (12-13uur aan een stuk) waardoor ze dus al een voeding of 2 mist). Nu drinkt ze overdag dus 3 flessen van 200ml met 5uur tussen de voedingen. (Ze weegt 5kg).
Ze ziet er hele gezond uit, het is een blije baby, ze doet goed kaka en pipi...
Dus vraag ik me af of het nu echt zoveel kwaad kan?
Volgens mijn schoonzus drinkt ze (200ml) al mooie grote flessen en dat haar kindjes daar nooit aan geraakte...
tips?
 
Zolang jullie kleintje goed blijft groeien, vrolijk, tevreden en alert is zou ik me geen zorgen maken. We zijn zelf toch ook allemaal verschillend, de een heeft meer voeding nodig dan de ander. Net hetzelfde als dat wij lange tijd te horen kregen, dat dat nachtflesje van 23.00 echt niet meer nodig was. Tja onze dame had hem wel nodig om lekker te kunnen slapen. Ze is er uiteindelijk (na bijna 10 maanden) zelf mee gestopt van de een op de andere dag en sliep lekker door. Ik merk nu ze bijna een dreumes is, ik me nog weinig aan trek van wat anderen vinden over onze opvoeding en hoe onze dame het doet.
 
Mijn zoon sliep ook door. Ik gaf gewoon een flesje tijdens zijn slaap voor ik zelf naar bed ging. Hij werd er niet wakker van en dronk alles in 1 keer op.
200 ml in 1 keer vind ik wel erg veel. 
 
Het is 150 ml per kilo dan zou je op 750 zitten. 600 is wel weinig maar in principe is 500 cc het minimum. Zou als ze oke drinkt toch iets schuiven en een 150 fles erbij doen. Om de 3,5 a 4 uur.
 
Ik zou dan toch eerder wat vaker een kleiner flesje geven. Ik vind 3 wel erg weinig nog zonder groente/fruit momentjes. Zelf heb je toch ook meer eet/drink momenten op een dag
 
Ik vind ook dat er best veel tijd tussen de voedingen zit voor deze leeftijd en dan een flinke fles. Elke 3/4 uur een voeding en dan een wat minder volle fles lijkt me passender. Ook vind ik 13 uur slapen zonder voeding ook echt lang. Maar goed, alle kindjes zijn anders en jij kent jouw kindje het best en voelt het het best aan ?
 
Terug
Bovenaan