te weinig voeding

Ik heb onze dochter 4 mnd bv gegeven en vanochtend voor het eerst een fles kv want ik merkte nadat ze de borst had gekregen dat ze niet tevreden meer  was. Ze dronk al een tijdje overdag heel onrustig aan de borst.
Ik ben sinds kort weer aan het werk en krijg bij het afkolven niet voldoende voeding voor een volledige fles en mijn voorraad is ook op.

Nou is mijn vraag kan ik haar vandaag als ik merk dat ze te kort heeft weer een flesje kv geven of is dat te veel ?

hoi miekke,

als je flesvoeding gaat geven zal je baby minder of evenveel bij je drinken waardoor je eigen produktie kan gaan dalen of gelijk blijven. Mijn dochter was met 13 weken onvoldoende gegroeid en mij werd aangeraden om haar heel vaak aan te leggen. Ik ben toen overgestapt op flesvoeding omdat ik haar al 2 weken elke 2 uur had aangelegd. En zelfs dan bleef ze me aankijken of er niet meer was. Achteraf gezien had ik toen al een weegschaal erbij moeten halen...
Eigenlijk wilde ik allebei geven maar mijn produktie was binnen 10 dagen op nul. Ik gaf 3 x 150 cc flesvoeding. Daarop liep mijn produktie zo terug dat ik volledig op flesvoeding moest overstappen. Ik vond dit heel jammer maar mijn dochter is daarna behoorlijk gegroeid dus ze heeft het ook nodig gehad.
Als je graag borstvoeding wilt blijven geven zou je naar mijn ervaringen  heel terughoudend moeten zijn in flesvoeding en je baby regelmatig moeten wegen of het voldoende is.

Terug
Bovenaan