Te weinig voeding??

Hallo allemaal!

Ik heb een dochterje van (vandaag precies) 3 maanden. Nu drinkt ze voor mijn gevoel veel te weinig. Ze krijgt 5 x per dag een fles van 150 + 5 maar laat daar dan vaak nog 30 a 40 ml inzitten. Ik krijg het echt niet naar binnen.
Verder is ze wel hardstikke vrolijk en ze huilt niet veel.
Mijn oudste dochter had hier helemaal geen last van en was juist erg hongerig. Ik wordt hier er onzeker van.
Zijn er moeders die hier meer van weten of hier ook ervaring mee hebben?
Groetjes Marieke

hoi marieke,dat is idd nie zo veel,mijn dochter(15wkn)drinkt nu z''on 180cc schoon op en begint juist als de fles op is te huilen om meer.nu geven we haar de laatste avond voeding 200cc(vd nacht)en die gaat ook zonder pardon op.
of het nu echt te weinig is wat jouw dochter drinkt zou ik als ik jouw was even bij t cb bespreken,je moet ook meer kijken naar haar gewicht en lengte(mijn neefje is 5 dgn ouder en zit ook in een ander schema)succes!!doeiiiiiiiiiiiiii p.s ze krijgt 5 flessen.

hai marieke,
als je dochtertje goed alert is, vrolijk, voldoende plasluiers heeft en voldoende aankomt, hoe je je geen zorgen te maken volgens mij. Want je biedt meer aan, maar ze drinkt het toch niet op.
Als je twijfelt of ze voldoende groeit, kun je haar tussentijds altijd wegen op t weeguurtje bij CB.
Ik heb 1kindje, dus thuis geen vergelijk, maar als ik kijk naar vriendinnen met kleintjes, is opvallend dat ieder kindje zijn/ haar eigen eetgewoontes heeft!
Groetjes, mira, sinds 02-01 mama van jaap

Hoi,

Mijn zoon is 5 maanden (9 weken te vroeg) en weegt 5200 gram. Ik weet natuurlijk niet wat jou kindje weegt maar bij die van ons krijgt ook dezelfde hoeveelheid aangeboden en de ochtaned en avond fles zijn ook een gevecht. Dan drinkt hij 100/110 cc. De middelste 3 gaan beter +/- 160 cc. Hij krijgt ongeveer gemiddeld 720 binnen per dag dus ook niet volgens de "norm". Het gaat erom dat hij/zij groeit. Niet all kinderen zijn hetzelfde. wij volwassenen eten ook niet allemaal hetzelfde.

Terug
Bovenaan