Te weinig voeding???

Hoi mijn zoontje is nu 5 maanden en 1 week.
Zijn schema ziet er als volgt uit:

-7u 180cc fles
-9/10u fruithap
-12u 180cc fles
16u 180cc fles
18/18.30 groente
22u 180cc papfles

Nu is het zo dat mijn zoontje zijn fruithap wel goed eet, maar aan de groente nog erg moet wennen. Gister at hij maar een paar hapjes. Krijgt hij dan wel genoeg voeding binnen?
 
Met 5 maanden hoef je je nog geen zorgen te maken over of je kindje wel voldoende groenten eet.. Borst- of flesvoeding is nog het belangrijkste. Vanaf 6 maanden moet hij wel wat groenten gaan eten. Het is nu nog oefenen en verschillende smaakjes proeven.
Succes!
 
Wij slaan soms zelfs de groente over, omdat hij de ene keer nog wat langer slaapt, waardoor anders 2 flessen te kort op elkaar komen.
18:00-18:30 is wel laat, vind ik, voor groente. Misschien dat hij er doordoor minder zin in heeft.

Ons schema is alsvolgt:

06:30 uur fles
08:30 uur fruit
10:30 uur fles
14:30 uur fles
17:00 uur groente
18:30 uur fles


 
Mijn zoontje zit al vanaf 10 weken op 4 flessen. Dit was volgens het cb niet erg, zolang hij maar goed groeit. De eerste 6 maanden is melk het belangrijkste en BIJvoeding is alleen om te proeven.

We zijn vorige week begonnen met de eerste voeding met rijstebloem met een lepeltje te geven en gisteren heeft ie voor t eerst een paar hapjes groente op.

Mijn zoontje is nu 3 en een halve maand.

Ivo krijgt om half 4 een fles en dan om 5 uur groente. Hij heeft dan nog niet echt honger zodat ie t geduld nog heeft om te proeven.

Succes!
 
Terug
Bovenaan