Te weinig voeding?

Hallo mama's.. Ik heb even jullie hulp nodig.
Mijn zoontje is nu 7 weken en weegt ruim 5 kilo..
Iedere keer als hij de fles krijgt is hij niet tevreden als deze op is.. hij wil altijd meer! Hij is boos en begint hard te huilen.

Hij krijgt nu 5 a 6x een voeding van 150cc met 5 scheppen. Heb vrijdag het cb gebeld maar mag absoluut niet meer gaan geven hebben ze gezegd.

ik heb alles al geprobeerd, tussendoor stoppen om te boeren ( dat doet hij wel maar na veel huilen komt er eindelijk een boer ) Laten tutten nadat ze fles leeg is ( maar ook dan is hij boos/verdrietig) .. Hij heeft al het kleinste speentje op zn fles dus dat is ook geen optie!

Ik weet het echt even niet meer! .. Ik moet volgende week maandag pas weer naar het cb, dus deze week moet ik nog even zo door gaan maar word er zoooo onzeker van, iedere keer is hij zo verdrietig en wil hij gewoon meer eten.. Hebben jullie tips? of ervaring hiermee?

Hoi Nathalie,
Dit is zo herkenbaar. Mijn kleine man is nu 6 1/2 week. Hij krijgt vijf flessen per dag van 165 cc. Hij lijkt ook helemaal niet tevreden met de hoeveelheid die hij krijgt. Als ik heb tussendoor wil laten boeren wordt hij ontzettend boos. Hij sliep door en nu sinds een week komt hij ook iedere nacht. Ik weet het zelf ook niet meer. Ik ga morgenmiddag ook naar het inloopspreekuur van het cb om hem te wegen en te vragen hoe verder met de voeding. Ik houd je wel op de hoogte wat zij tegen mij zeggen.

Volgens mijn pak N. mag een kindje van 5 kg ook 5 voedingen van 200cc. Dat volg ik meestal maar op. Joaz weegt ruim 5 kg, is 9wkn oud en krijgt iig twee flesje van 200cc aangeboden en drie van 150 cc.
Het doorslapen lukt m nog niet helemaal, max 7 uurtjes.

Oh ja, wij doen regelmatig Johannisbroodpitmeel in de fles ivm spugen. Dat maakt de voeding dikker en doordat hij er langer over doet om de fles leeg te krijgen is hij ook meer verzadigd.
Is dat een idee?

Ik las vanmiddag ook op mijn pak voeding dat baby's tussen de 5-6 kg 200cc mogen.. dit heb ik de rest vd dag geprobeerd. Het lijkt erop dat hij hier meer tevreden mee is maar durf het nog niet volmondig te zeggen.. Misschien toch overstappen naar voeding voor hongerige baby's?

Lekker naar de 180 cc gaan hoor. Het CB adviseert altijd het minimale, maar je mag tot 180 cc geven op dit gewicht hoor. als ie tenminste 5 flessen krijgt. Bij 6 krijgt ie inderdaad te veel.
Je kunt ook meer water doen...dus bijv 180 cc + 5 scheppen. Heeft ie meer te drinken en is ie lekker vol maar krijgt ie niet die 6 schepjes. Kun je toch 6 flessen geven.

je kunt ook forte proberen, die is speciaal voor de hongerige baby's. Je kunt het ook 50/50 doen... bij ons scheelde het altijd wel!

Trek je niet teveel aan van het CB, die weten het altijd beter (is mijn ervaring). Lekker je gevoel volgden. Enne... als ie niet meer dan 1 liter op een dag aan melk krijgt is het prima!

Ook wij zijn op Nutriton (johannesbroodpitmeel) overgegaan nadat we dagenlang een huilend meisje hadden dat vooral overdag niet wilde slapen. Dame van cb adviseerde dat naar aanleiding van het feit dat ze in 9 minuten haar flessen wegwerkte (kleinste speen, etc. etc.). Het lijkt nu wel beter te gaan. Heb na de fles weer een vrolijk meisje en ze kan er iets langer tegenaan. Deel dus de tip van Clasce!

Terug
Bovenaan