te weinig voedingsstoffen in borstvoeding....????

O..O..O..O... ik  ben al van af het begin aan aan het tobben met de borstvoeding. De kleine is nu 5 weken.Qua hoeveelheid heb ik genoeg...als ik kolf kolf ik rustig 200cc af, dus als mijn dochtertje zelf drinkt zou ze nog meer kunnen pakken. Toch ben ik nu op flesvoeding over aan het gaan. Ze wilde gewoon 12x per dag drinken, ik was gewoon een lopende melkfabriek. Ze komt ong 300gr in de week aan...(mag ook wel met 12x drinken,soms nog vaker) 's nachts kwam ze om de 1,5 a 2 uur, echt niet vol te houden voor mij. Ook dronk ze erg onrustig aan de borst. Nu met de fles drinkt ze over 24 uur ong 6 a 7 keer en vannacht hoefde ze maar 1x waarvan ze maar 65cc dronk en toen weer rustig doorsliep tot 6.45u..
Zijn er meer mensen die te weinig voedingsstoffen in de borstvoeding hebben en hierdoor ook over zijn gegaan op de fles?
Ook is ze erg onrustig, wapperen met de armen en benen.. ik heb hier gisteren een bakerzak van de "bakermat"besteld. Deze zit niet zo erg strak , maar beperkt wel sterk haar bewegingen. Ik ben bebieuwd wanneer ik hem thuis krijg en of ze dan beter slaapt en minder huilt....
Wens me succes....

Gr Door1

Hoi,

Moedermelk bevat alle voedingsstoffen die een kindje nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen en goed te kunnen groeien; aan de kwaliteit van jouw melk hoef je dus echt niet te twijfelen, die is  goed.

Wat ik me wel zou kunnen voorstellen is dat je kindje misschien teveel melk krijgt.  Meer hierover kun je lezen op de site van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk: VBN-teveel melk  ; je vindt er ook goede tips om vraag en aanbod weer in evenwicht te krijgen.

Heb je behoefte aan een persoonlijk gesprek, dan kun je altijd bellen met een contactpersoon van der Vereniging Borstvoeding Natuurlijk. De VBN is zowel overdag als 's avonds en in het weekend bereikbaar op 0343-576626. Je hoeft geen lid te zijn om te bellen en er zijn geen kosten aan verbonden (de enige kosten die je betaalt zijn je eigen gesprekskosten). Schroom niet, bel gerust; we zijn ervoor!

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Ik ken dit probleem. Mijn dochter dronk 3 jaar geleden ook 12 keer per dag en kwam 's nachts om het uur. Een uitputtingslag. Ik ben met 4 weken gaan bakeren en dat was de oplossing. toen dronk ze om de drie uur en sliep ook goed.  Jouw voeding is prima. Mijn zoontje baker ik vanaf dag 3 al in. Op het moment nog alleen 's nachts. Overdag ligt hij normaal in bed, maar ik rol hem in zijn laken, zodat hij niet wappert met zijn handen.
Tip: lees de info van Ria Blom, Bakeren geeft rust. op het internet.

Succes

Hoi,
borstvoeding bevat idd altijd alle voedingsstoffen.
wat ook nog een heel veel voorkomende oorzaak is,dat vrouwen te vaak en te lang 2 borsten per voeding blijven geven.hierdoor heb je een kindje dat heeeel vaak aan de borst drinkt,dus jij denkt hoe kan het nou dat ze dan toch niet goed aankomt en niet lang tevreden is.Je voeding bestaat uit "voor" en"achter" melk.Voormelk bevat veel antistoffen en glucose maar vrij weinig vet.dit krijgen   kindje s binen de eerste paar minuutjes.Pas als je een kind gemiddeld 15 to 30 min aan 1 kant laat drinken(andere borst eventueel als toetje) komen ze aan genoeg "achter" melk,dit heet ook wel groei melk en zit vol met vet.Dus je kindje bijv altijd uit 2 borsten 10 min(2 keer 1 min) laten drinken,kan een tekort aan vet geven waardoor ze dus niet goed groeien en eerder komen ontevreden lijken.
Ook te veel melk is niet goed idd,ze kunnen er   enorm van krampen.Ga je dan bijv binnen een uur weer de borst geven dan kom
je in een neerwaartse spiraal.Kindjes geven soms bijna de zelfde signalen als ze krampen hebben als dat ze honger hebben,huilen druk met beentjes trappelen erg zoek bewegingen maken met hoofdje en steeds in handjes (of alles wat   bij mondje in de buurt komt)willen sabbelen.Je had een lactatiekundige kunnen raadplegen zij kunnen je prima opweg helpen en dat scheelt een hoop moeders die onterecht op flesvoeding over gaan.Succes!!! Groetjes Cat

Had precies het zelfde met mijn dochtertje, nu 2 jaar.
Heel veel huilen, niet lang slapen, maar wel genoeg aankomen en genoeg borstvoeding. Ook wij hebben haar op een gegeven moment ingebakerd met slapen dit ging iets beter. Na drie maanden gestopt met borstvoeding en toen ging het eigenlijk een stuk beter.
Nu ben ik zwanger 17 weken ga weer proberen borstvoeding te geven, maar kijk heel goed waar het kindje het meest tevreden mee is. Dus eventueel eerder naar de fles als het hetzelfde gaat.
 groetjes

hoi,
Ik ben het helemaal met het advies van Cat1 eens!
Probeer dat eens, dat werkte bij mij het beste.
Veel bv-moeders weten niet dat er voor- en achtermelk is, helaas!!
Succes!
Groetjes

Terug
Bovenaan