<p><span style="-webkit-text-size-adjust: auto; caret-color: #030303; color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Hoi allemaal Normaal gesproken ben ik niet zo van de forums en topics maar kan het nu echt niet laten. Ik ben op zoek naar positieve en negatieve verhalen van vrouwen die door een soort gelijk iets als mij gaan op dit moment. Ik ben 18 weken zwanger en heb een scheur in mijn vliezen gekregen vanaf 17 weken. Echo na echo heb ik te weinig vruchtwater er is nog wel wat maar niet veel Dvp 2.2 volgende dag al 1.97 Gynaecoloog in Erasmus heeft me verteld dat de overlevingskans 20a30% is. Mijn kleine frummel is voor de rest helemaal in orde incl orgaantjes maar omdat de baby zo weinig vruchtwater heeft kan hij/zij zich niet goed ontwikkelen. Zo zit de baby bv in kleermakers zit De groei is nog wel op schema. De gyntheeft ons verteld dat er vergroeiing kan zijn aan de ledematen omdat de baby niet veel ruimte heeft zo kan de baby bv ook een afgeplat gezichtje hebben. Het grootse risico is echter de long ontwikkeling omdat er zo weinig vruchtwater is is de gynaecoloog bang dat de longen niet volledig kunnen ontwikkelen. Voor nu heeft de baby wel maag en blaas vulling al is het wel minimaal De gynaecoloog schat de kansen niet erg hoog in Ze hebben geopperd voor zwangerschap afbreking of de zwangerschap zo ver rekken als mogelijk met alle gevolgen van dien. Evt stijve ledematen kunnen gemasseerd worden en dit is vaak effectief soms ook niet. Wel zou het kunnen dat de baby zoveel zuurstof te kort kan hebben dat hij of zij daardoor zwaar gehandicapt kan raken of bv de rest van zijn leven erg benauwd kan zijn. Wel gaf de gynaecoloog aan dat er wel baby’s zijn die met de nodige opstart problemen toch een volwaardig leven kunnen lijden al zei het maar 20a30% Ik ben dus op zoek naar ervaringen van vrouwen die door soortgelijk iets zijn gegaan. En mijnkunnem vertellen wat hun ervaringen/keuzes en verder verloop is gegaan. Al zijn positieve verhalen natuurlijk meer welkom blijf ik realistisch en snap ik dat er waarschijnlijk ook negatieve aflopen zijn. Tis gewoon een erg emotionele tijd en sta stijf van de stress ik hoop dan ook echt dat er mensen zijn die me iets meer kunnen vertellen Ik hoop iets van jullie te horen damens. Bvd Groetjes </span></p>