Te weinig?

Ik vroeg me af of ons dochtertje van 8 maanden oud te weinig eten krijgt, want als ik jullie berichten lees van jullie kindjes rond diezelfde leeftijd dan begin ik toch wel een beetje te twijfelen!
Dit is haar schema;

9.00 fles opvolgmelk + 3 eetlepels Bambix.
11.00 slapen tot 11.45
12.30 warme hap + danoontje Start
(warm eten gaat nooit op, danoontje meestal wel) Als ze echt weinig gegeten heeft krijgt ze van mij nog een fles opvolgmelk. Hoe doen jullie dit?
14.30 half potje fruit of sapje
15.00 slapen tot 15.45
16.30 fles opvogmelk
18.00 slapen tot 18.45
18.45 half potje fruit
19.30 lekker badderen
20.30 laatste fles met Nutrix
21.00 op bed

Zoals jullie wel zien is dit heel anders dan jullie schema's. Ik lees dat jullie kindjes bijna allemaal al rond 7 uur op bed gaan!
Ze slaapt ook weinig overdag vinden jullie niet? Maar ze is wel heel vrolijk, dus ze heeft niet meer slaap nodig denk ik.
Koekjes en rijstwafels vind ze nog helemaal nix, dus daar wacht ik nog maar even mee. Maar is het erg dat ze zo weinig warm eten krijgt? Hopelijk krijg ik wat reakties op mijn vragen, alvast heel erg bedankt in ieder geval!
Groetjes Fiona.
 
Hoi, wat wij doen is op onze broodmoment (ontbijt + lunch) geven wij Timo 7mnd. ook 1 boterham met bijv. smeerkaas (excl. korst).

Hier is ons schemaatje:
meestal 7:00 wakker
7:00 Fles 200cc
7:30 boterham
9:00 1/2 potje fruithapje of bijv. 1/2 banaan of peer
12:00 fles 200cc + boterham
15:00 1/2/potje fruithapje
17:00 1/2/potje groentehap + evt. yoghurt
19:00 fles 200cc
19:30 slapen

natuurlijk eet 't ene kind meer dan de ander.

succes, papa van Timo.
 
Hoi Fiona,

Als je dochtertje heel vrolijk is, is er helemaal niets om je zorgen over te maken, hoor.
Ik word een beetje 'jaloers' als ik lees hoeveel groente- en fruithapjes andere kindjes al eten die veel jonger zijn dan mijn dochtertje. Zij (vandaag precies 8 maanden) lust helaas nog niet veel; dwz ze eet hooguit een paar theelepeltjes fruit of groente en daarna gaat haar mondje echt op slot. Van het cb komt dat doordat ik volgens hun nog teveel melk geef (vaak 5 flessen van 200 cc, soms 4). Ik heb al geprobeerd om minder melk te geven maar dan komt ze midden in de nacht omdat ze overdag te weinig kreeg en honger heeft. Dat doe ik dus zeker niet meer. Ik blijf gewoon volhouden met het aanbieden van hapjes en ik hoop dat ze dan vanzelf een keer meer gaat eten en als gevolg daarvan minder melk nodig heeft.
Ik vind ook niet dat je kindje te weinig slaapt: wordt ze 9.00 uur wakker? Die van mij gaat inderdaad al tegen 18.00 - 18.30 naar bed maar is dan ook tegen 6.00 - 6.30 wakker. Overdag probeer ik haar nog 2 keer op bed te leggen maar soms is ze al zo eignwijs dat ze tegen haar slaap vecht. Met een beetje geluk slaapt ze overdag in totaal tussen 1,5 - 3 uur.
Verder is mijn dochtertje ook vrolijk groeit ze goed en dat is het belangrijkste.

Groetjes,

Alexandra

 
Bedankt voor de reacties! Ik ga binnenkort ook maar proberen om haar brood te geven. Maar ik ben bang dat ze wel gaat kokhalzen, want als ze al één klein kruimeltje in haar mond heeft gebeurt dit al!
Maar goed, er komt vast vanzelf een moment dat het allemaal een stuk gemakkelijker gaat.
Alexandra, wat grappig dat jouw dochtertje ook niet zo'n goede eter is, behalve de flessen dan..
Ik geef ook nog steeds 4 flessen, en die gaan altijd op! Misschien moet ik dit toch maar wat gaan minderen zodat ze misschien heel erg zin in fruit of warm eten krijgt? Het is wel moeilijk allemaal hoor! Het zou een stuk makkelijker zijn als ze bij elke hap haar mondje wagenwijd open zou doen en haar eten in een mum van tijd op zou hebben.
Maar ja, zo is onze kleine meid nou eenmaal. En dat is helemaal niet erg hoor, want het is zo'n schatje! Ze zwaait ook al tegen iedereen die we gedag zeggen. En ze zegt ook al wat woordjes waarvan ze zelf niet eens weet wat het betekent waarschijnlijk...
Zo roept ze elke dag wel mam en pap, maar ook bep, mep, aap enz.
Begin nu weer allemaal dingen te vertellen die helemaal niets met het onderwerp voeding te maken hebben. Sorry!
Bedankt nogmaals, en misschien tot schrijfs!

Groetjes Fiona
 
Hoipipeloi,
Anne was gisteren (31/1)ook precies 8 maanden!
Funny hoor.
Eveneens is Anne helemaal verliefd op fles- of BV. Al het ander is toch maar surrogaat voor haar..........

Schema hier wijkt dus niet zo veel af.;
±9 - 9.30 uur; 200cc fles
12.00, poging tot "brood eten". ( 2 stukjes lukt ...)(rest in gehemelte geplakt...)
12.15; zucht, broodverhaal gehad, fles 200 of BV nu en welterusten!!!!
16.30 uur, wakker worden......200cc fles of BV
17.30 uur fruit.( soms eerst wat groente, maar lukt nog steeds niet erg hier, dus reken ik niet mee.Ze houdt haar mond stijf dicht........)
± 18.15 fles 200 cc, goodnight........

Soms geef ik , omdat het zo uitkomt 's avonds nog BV, maar dan wordt ze meestal wel rond 22.00 uur wakker, en wil ze nog een fles. Ze is dan ook gelijk wel een uur wakker....Dus bij voorkeur 's avonds een fles.( zit op half half BV - FV, BV had verhuizing hier niet geheel overleefd.........)

Ja, meiske slaapt wel veel, maar dat deden andere kids ook . Rond die leeftijd waren mijn andere kids ook wakker van 9 - 11.30 + wakker van 17.00 - 19.00 uur.Dus dat komt wel ongeveer overeen. Nou ja, ze doet het goed verders...

In wenperiode voor groente en fruit, begon ik , toen ze 'smiddags wakker werd, rond 16.30 uur, met fruit of groente en dan pas later die fles.Dat werkte op zich wel, ze wilde veel vaker proeven wat ik nu weer gebrouwen had. Zo heeft ze in ieder geval fruit leren eten, alleen jammer dat dit niet het gewenste effect had met groente!!
Nu toch weer omgegooid, eerst fles, later fruit, omdat ze anders nog wel erg vol zit als ze die laatste fles krijgt.Nou ja, wellicht maakt het ook niet zo veel uit, door soms veel fruit,en al sneller moe, drinkt ze als nog die laatste fles weinig. Maar ze zal wel genoeg hebben, want ze is zeer zelden 's nachts wakker.
( P.s. ze heeft echter ook nog geen tandjes........dus mijn wakkere uren 's nachts zullen nog wel komen..............

Wel heel erg leuk Fiona, te horen dat ze al wat babbelt.! Bijzonder hoor!! Lijkt me zo grappig , uit 't mondje van zo'n klein hummeltje pap of mam of bep te horen!!
Nou, geniet maar heerlijk verder!!!!!!!!Hartelijke groetjes en een zwaaitje voor je dochter....
martine en Anne
 
Hoi Fiona,

Wat leuk dat je dochtertje al kan praten en naar iedereen zwaait. lijkt me erg schattig en ze is er vroeg bij.

Je kunt het natuurlijk proberen om minder melk te geven in de hoop dat ze dan honger heeft en wel haar fruit- en of groentehapje eet. Misschien lukt het bij jouw dochtertje wel. Bij Miriam werkt dat helaas niet. Maar het heeft me ook weken gekost om haar van de borst aan de fles te krijgen en nu ze eenmaal aan de fles verslingerd is moet ik gewoon weer net zoveel geduld hebben :).

Martine, wat leuk dat Anne op dezelfde dag geboren is als Miriam! Toevallig, he? Maar jij bent al een ervaren mama; Miriam is mijn eerste en dan ben je nog best onzeker over een aantal dingen. Ik vind dit forum dan ook geweldig. Maar ook ik dwaal af.

Tot mails,

Alexandra
 
Terug
Bovenaan