te weinig?

Zoals ik al schreef ben ik deze week weer begonnen met werken. Nu heb ik gelijk al een vraagje: hoeveel drinken jullie kindjes? Ik geef namelijk bv, en heb flesjes gekolfd. Floor maakt elke keer maar zo'n 120cc op. Ze krijgt 5 voedingen op een dag. Is dit te weinig? Ik weet natuurlijk niet hoeveel ze aan de borst drinkt, zou dit meer zijn?
We slapen sinds deze week trouwens wel door, ze heeft vast in de gaten dat mama weer naar het werk moet .
groetjes van Ruth

Hallo Ruth,

Je eerste werkweek een beetje bevallen?
Bij kunstvoeding geld lichaamsgewicht x165 dus als je kindje 5kg weegt dan 5(voor 5 voedingen)x165= 825cc voeding p 24uur.
Ik weet echter niet hoe dat voor borstvoeding geld. Wel weet ik dat het belangrijk is dat je kleintje genoeg volle plasluiers moet maken en helder en alert tussendoor moet zijn en natuurlijk niet te hongerig ;) Als dat allemaal goed is, tja dan zal het wel prima zijn....

Succes,
Nymue

Hoi Ruth,

Lotte drinkt nu 5 x 165 cc. Ze is nu 8 weken en weegt ongeveer 5 kg. Je weet natuurlijk niet hoeveel Floor uit de borst drinkt, maar ik neem aan dat dit ongeveer dezelfde hoeveelheid is als borstvoeding uit de fles. Meestal geven kinderen zelf wel aan waar ze genoeg aan hebben.

Groetjes Anke

Terug
Bovenaan