Te weining voeding?

Hallo mama's.. Ik heb even jullie hulp nodig.
Mijn zoontje is nu 7 weken en weegt ruim 5 kilo..
Iedere keer als hij de fles krijgt is hij niet tevreden als deze op is.. hij wil altijd meer! Hij is boos en begint hard te huilen.

Hij krijgt nu 5 a 6x een voeding van 150cc met 5 scheppen. Heb vrijdag het cb gebeld maar mag absoluut niet meer gaan geven hebben ze gezegd.

ik heb alles al geprobeerd, tussendoor stoppen om te boeren ( dat doet hij wel maar na veel huilen komt er eindelijk een boer ) Laten tutten nadat ze fles leeg is ( maar ook dan is hij boos/verdrietig) .. Hij heeft al het kleinste speentje op zn fles dus dat is ook geen optie!

Ik weet het echt even niet meer! .. Ik moet volgende week maandag pas weer naar het cb, dus deze week moet ik nog even zo door gaan maar word er zoooo onzeker van, iedere keer is hij zo verdrietig en wil hij gewoon meer eten.. Hebben jullie tips? of ervaring hiermee?
 
Ja hij zit al tegen een liter voeding aan en dat is toch wel de max. Krijgt hij voeding speciaal voor hongerige baby's? Anders zou je daar op kunnen overstappen en als je zoon geen speciale dieetvoeding krijgt dan zou ik dat gewoon doen zonder overleg.
Wat je ook kan proberen is om een grotere fles te geven en dan kijken of hij langer tussen zijn voeding laat zitten. Dan komt je uiteindelijk niet op meer voeding uit.
En als je wel wil overleggen met het cb dan is er vast wel een inloopspreekuur waar je langs kan gaan.
En 1 troost over een tijdje kan je starten met pap en dat vult lekker en dan komt er ook fruit bij en groente en is het drama van een hongerige baby voorbij. (mijn oudste heeft ook altijd 1 liter gedronken en af en toe een flesje extra).
 
ik zou idd ook overstappen op voeding voor hongerige baby's. mijn zoontje spuugde heel lang, en vaak. daar heb ik lang mee aangemodderd, omdat ze het normaal vonden op het CB. nou ik vond het niet normaal dat ik hem 3x op een dag andere kleren aan moest trekken omdat ze helemaal nat waren. uiteindelijk ben ik toen ook overgestapt op dieetvoeding, zou willen dat ik het eerder gedaan had! je kunt het altijd proberen of het werkt.
 
Dankjewel voor jullie reacties. Mijn zoontje spuugt daarbij idd ook dus misschien moet ik dan toch overstappen naar voeding voor hongerige baby's.. ik denk dat ik het gewoon ga proberen..
Ik las ook op de verpakking van de voeding dat een baby tussen de 5-6kg 200cc mag eten.. Ik probeer dit even een paar dagen en als dit het ook niet is, stap ik over!
 
eventueel een schepje nutriton (johannesbroodpitmeel) erbij doen. Dat helpt goed tegen het spugen en maakt de fles wat dikker. En inderdaad proberen of hij misschien 200 ml per fles wil en je dan met 5 flessen uitkomt. Het cb heb ik ook nooit niks aan gehad voor de voeding.
 
Ik zou ook JBP er bij doen (wel eerst de JBP in de fles met water, goed schudden en dan pas de melkpoeder anders schuimt het zo en krijgen ze veel lucht binnen). Je moet dan wel even weer puzzelen met de speen om te kijken dat het niet te langzaam gaat. Wij vonden de 1-2-3 speen van difrax ideaal, want des te langer het JBP er in zit des te dikker de melk wordt. Zo kun je dit met de speen in ieder geval regelen.

En de hoeveelheid zou ik me niet zo zorgen over maken als je idd maar niet te veel over de 1000cc komt.
Succes.

 
Terug
Bovenaan