te zacht schoppen???

Hoihoi,

Ik ben nu bijna 32 weken zwanger.
Voel de baby wel lekker bewegen.
Maar ik vind dat het nog niet echt hard schopt ofzo.
Want ik lees in bladen en hoor van anderen zwangeren dat ze snachts soms gewoon wakker worden van de baby en dat het ook wel eens pijn doet.
Maar ik heb dat totaal NIET.
Is dat gewoon of komt het misschien nog???

Groetjes....
 
Ik weet niet of het op een echo is vastgesteld, maar misschien heb jij de placenta aan de buikkant zitten?



Als een kindje dan tegen een buik schopt die 2 keer zo dik is, is dat
natuurlijk veel gedempter dan bij iemand met de placenta aan de
rugkant. Dat had ik, en ik kon gewoon de omlijning van de voetjes in
mijn buik zien.



Als je echt bang bent dat hij te weinig "leven" vertoont, dan gewoon bespreken met je VK, natuurlijk.



Maar misschien heb jij wel een heel mellow kindje, en vind hij het daar zo lekker. Ik daarentegen was een levend springkussen :)

 
Bij mijn eerste voelde ik mijn kindje ook wel, maar nooit superheftig.
Moest soms echt goed opletten anders had ik de beweging van de ochten bij wijze van gemist.
Helemaal op het laatst had ik wel eens dat je er een hel voet uit zag staan, dan leek het net of hij zich in zijn beperkte ruimte even helemaal uitrekte, waarbij hij zich dan afzette tegen m'n ribben (auw!).
Overigens lag de placenta er bij mij niet tussen, gewoon een rustig kindje (ook al met de echo met 11 week, lag heerlijk te schommelen en deed niet al teveel).

Inmiddels is dit rustige buikbewonertje een gezonde jongen van bijna 1 jaar en hij is nog steeds best rustig. Net als elk kind heeft hij z'n buien en zal hij als peuter ook best nog wel eens driftig worden, maar zijn aard (is net als die van zijn papa) rustig.

Wie weet krijg jij ook wel een rustig kindje?!

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan