Te zwaar? Te dik?

Hee dames, ik ben inmiddels 15kilo aangekomen. Meer dan gemiddeld dus. Suiker getest,niets aan de hand. Ikzelf zie het niet als een probleem.ben 1.82 m en vind mezelf niet dik geworden,m'n buik natuurlijk wel maar m'n benen etc niet. Ook mijn eetpatroon is niet heel veel anders als voorheen. Alleen mijn verloskundige denkt er dus anders over. De maand december moet ik super goed opletten wat ik eet en suiker zoveel mogelijk beperken...in de maand december...uitdaging dus!! Zit iemand anders ook met dit probleem?
Gr. Rietje
 
Nou dan zullen ze dan van mij wel helemaal zeggen ben nu 13 kilo aangekomen en ben 1.67 ongeveer maar ik denk iedere vrouw is anders dus meer dan gemiddeld aankomen kijk ik niet naar.
Ik heb zowieso wel aanleg om snel aan te komen dus ik heb gerekend op 20 kilo in de zwangerschap dat is wat veel vrouwen om mij heen aankomen die dezelfde bouw hebben als mij.
En het is gewoon een klote maand hahaha maar ik ga er lekker van genieten zolang het suiker goed is enzo ga ik me er niet druk om maken, ik sport het straks er wel weer af nu lekker genieten.

 
Hoi,

Ik ben 1.78 en al 22 kilo aangekomen. Erg goed te zien maar was ook ondergewicht toen ik zwanger werd (60 kilo) dus mijn lichaam heeft een inhaalslag moeten maken... aan de ene kant vind ik het erg maar aan de andere kant ook weer niet. Heb niet extreem lopen vreten en beweeg voor mijn doen genoeg. Geniet er maar van nu en straks zien we verder.... dat getal op de weegschaal kan mij weinig schelen... het gaat erom dat je je happy voelt en tevreden bent met je lichaam :)
 
Ik ben momenteel pas 3 kilo aangekomen. Heeft er wel mee te maken dat ik nog steeds veel misselijk ben en regelmatig moet overgeven. Ook had ik voor de zwangerschap al overgewicht, ontstaan door het gebruik van medicijnen. Hierdoor sta ik onder strenge controle van de dietiste. Verder heb ik bij mijn tweede zwangerschap suiker gehad en omdat ik dat nu graag wil voorkomen let ik erg goed op mijn eten. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 25 kilo aangekomen en dat had grotendeels te maken met echt teveel eten. Soms kun je er gewoon niks aan doen dat je veel aankomt. De een heeft hier meer aanleg voor dan de ander. Ik zou me niet al te druk maken om het commentaar van je vk. In de decembermaand moet je ook kunnen genieten en als de vk er naar vraagt, zeg je gewoon dat je je keurig hebt ingehouden:) Wat niet weet, wat niet deert!
 
Hay hay,

Hier nog één, ik ben 1.74 en woog 67 kilo. Ben inmiddels 15 kilo aangekomen. OOk verders weinig te zien aan mijn benen, armen, billen etc. Heb best een grote buik en mijn borsten zijn nu ruim 2 maten gegroeid. Mijn verloskundige hoor ik nergens over: prima zei ze. Ook mijn suiker is prima en ben niet ineens een grote snoeper geworden dus ja. Ik voel me verders goed.....

Liefs en je bent dus niet de enige. Mensen zeggen ook tegen mij: goh je ziet van de achterkant niet eens dat je zwanger bent...........lekker puh! hahaha
 
Ik kan er ook over mee praten.... Voor mijn zwangerschap woog ik 63 kg (ben 1.76m lang dus dat was niet teveel) en inmiddels zit ik tegen de 76 kg aan. Die 13 kg zitten vooral in mijn buik en borsten maar toch, het is wel al veel met nog 10 weken te gaan......
Ik houd mezelf voor dat het eigenlijk wel meevalt, zeker als je weet dat ik het jaar voor mijn zwangerschap 10kg ben afgevallen, dus tenopzichte van mijn oude gewicht is er maar 3 kg bij gekomen.
Misschien een zwak excuus maar zo probeer ik het nog enigszins van een 'positieve' kant te bekijken. ;-)
 
Ik ben vrij slank van mezelf en de beide eerste kinderen waren flinke 8 ponders. Beide zwangerschappen was ik dan ook zeker 18 kilo aangekomen, en die gingen er na die tijd ook net zo makkelijk weer af.
Het schijnt dat als je al een slank tot normaal postuur van jezelf hebt, dat je dan meer aan komt. Vollere dames hebben al een extra vetlaagje en hun lichaam hoeft dus niet extra op te slaan. (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Maar dat je dan meteen op suiker wordt getest en dat je verloskundige zegt dat je het kalm aan moet doen in de decembermaand! wat een onzin zeg. Alsof elke gram die je nu aankomt met eten te maken heeft. Belachelijk!
Ik eet hartstikke gezond, snoep niet veel, beweeg voldoende. En toch ben ik ook al 10 kilo aangekomen. Vanaf 30 weken schijn je ook een halve kilo per week aan te komen. Reken maar uit wat de eindscore kan worden...
Ik zou me er niet zo veel zorgen over maken hoor. En ook al zou het wel door het eten komen, dan zie je dat toch wel weer na de bevalling? Lekker genieten van de decembermaand hoor, doe ik ook ;)
 
Hey meiden,

Ik ben inmiddels zo'n 15 kilo aangekomen,...maar ik zit er niet zo mee. Ik had dat mijn vorige zwangerschap ook. Ik ga weer borstvoeding geven, als het weer lukt natuurlijk, en binnen een week ben je dan veel van je gewicht al weer kwijt is mijn ervaring. Maar op mijn oude gewicht zal ik niet meer komen, tenzij is hard ga sporten en lijnen, nou daar heb ik geen zin in, mag ook niet tijdens borstvoeding.
Ik ga gewoon lekker genieten van het kerstdiner. Jullie toch ook? ;-)

xxx
 
Terug
Bovenaan