te zwaar

A

Anoniem

Guest
zijn er op dit forum meiden die net als ik te zwaar zijn maar wel gezond.
ik loop iedere dag 3 x een half uur met de hond en verder doe ik alles, zoals kinderen naar school brengen e.d. op de fiets.

hebben jullie het idee dat je daardoor minder snel zwanger raakt????

groeten van buzz

Buzz,

Ik heb wel eens gehoord dat als je aan overgewicht lijdt, dat het idd moeilijker wordt om zwanger te worden.

Ik was net als de vorige keer met 3 maanden zwanger (helaas miskraam). Heb 2 maandes rust genomen en morgen testje toen, ben nu 2 dagen overtijd.

Ik heb geen idee hoe lang je al probeert?

Ik wens je in ieder geval veel succes.

Vicky

Hoi Buzz,

Ik heb die berichten ook wel eens gehoord, maar als je om je heen kijkt, zie je vast GENOEG mensen zonder Ideaal Gewicht die wel (snel) zwanger zijn geworden. Zelf ben ik ook altijd wat te zwaar geweest, maar op mijn eerste zwangerschap hebben we maar 4 maanden hoeven wachten. Als je maar gezond bent. Dat is het belangrijkste denk ik.

Groetjes, mamavanLucas

Ik ben ook te zwaar volgens de maatstafen, maar voel me eigen goed en ben kerngezond, zwaarlijvigheid zit bij ons in de familie.
Ik had een hormoon spiraal en toen we zwanger probeerde te raken ben ik eigenlijk maar 1 keer ongesteld geworden en ben daarna zwanger geraakt en alles was heel goed gegaan ik heb een gezonde zoon van nu inmiddels alweer 1 jaar, dus als je helemaal gezond bent hoef je je eigen volgens mij geen zorgen te maken hoor.
Het enige vervelende is dat als je boven de 100 kilo komt tijdens de zwangerschap dan krijg je bloed onderzoekjes, maar daar was bij mij ook helemaal niets mis mee.

groetjes monique

hoi..nou ik loop met hetzelfde rond.ik heb al een lieve dochter van ruim 2 maar ben helaas na die zwangerschap nog zwaardr dan ik al was..we willen nu graag een 2e maar ik heb mezelf opgelegd dat ik moet afvallen voor het kan..bang voor gezeur van de verloskundige,evt medische dingen etc...Tijdens mijn 1e zwangerschap werd er  al zo veel nadruk opgelegd terwijl alles heel goed ging tot 7,5 maand toen bleek dat  mijn bloeddruk te hoog terwijl ze al vanaf het begin daarmee rommelde omdat hij slecht te meten was.het heeft me zo onzeker gemaakt en na die tijd helemaal nu het niet gelukt is om aftevallen.
Ik vroeg me nu ook af ben ik te streng voor mezelf,doe ik mezelf tekort door me zelf op teleggen nu niet zwanger te kunnen raken,worden omdat ik veel overgewicht heb..Bij de vorige zwangerschap was ik snel zwanger voelde me gezond en dat heb ik nu eigenlijk ook maar ben bang voor reacties en hoe ga je daaar dan meeom?Heb jij er al iets meegedaan...?hebben mensen tips voor me...want buiten mijn gewicht ben ik klaar voor een 2e zwangerschap als het lukt natuurlijk veel liefs een onzeker typje.

hoi,hoi
ik heb er nooit van gehoord dat als je wat zwaarder bent dat dat kan baten
dus kan je ook niet echt helpen ermee,maar kan wel zeggen........
SUCCES meid
ik hoop dat het allemaal goed komt en euhh maak je niet te druk
gr liefs voetbalgek xx

Hallo meiden,

Ik ben zelf (veel) te zwaar.
Ik baal er van en ben ook aan het afvallen, maar ik weet ook dat het niet in de weg hoeft te staan bij je zwangerschap.
Bij mijn zwangerschap hoefde ik alleen de eerste keer tegen mijn verloskundige te zeggen hoeveel ik woog voor de zwangerschap en daarna heeft ze er nooit meer naar gevraagd. Ik hoefde ook niet op de weegschaal.
Mijn kind groeide prima.
Ik ben helaas tijdens mijn zwangerschap wel 25 kilo aangekomen, maar dat is er wel weer af.
Mijn bloeddruk was wel lastiger te meten, maar ze hadden een ouderwets en een hypermoderne bloeddrukmeter en met die ouderwetse was er geen probleem.
Ik heb er toen 8 a 9 maanden over gedaan om zwanger te raken en ik ben met 42 weken ingeleid, want hij zat heerlijk in mijn dikke buik!
Ik begrijp wel de onzekerheid, want wij willen graag een tweede kindje nu en ik ben ook nogal onzeker aangelegd, maar in mijn achterhoofd houd ik dat het vorige keer ook goed ging.
Als je verloskundige  rotopmerkingen maakt over je gewicht  vind ik dat ronduit schandalig!

Succes meiden!

hoi eddie...bedankt voor je reactie..enne je heb helemaal gelijk de vorige keer ging het ook goed dus dat moet ik ook voor ogen houden en je hebt gelijk dat het niet netjes was van de verloskundige en de gynacoloog om er zo over te zeuren..ik had assertiever moeten zijn ...en er iets van moeten zeggen...mischien dat dit me nu over de drempel heen helpt!..en we er weer voor kunnen gaan want mijn partner laat het nu aan mij over maar zegt ook steeds het komt goed moppie..!!,maar ja hij voelt mijn onzekerheid en kwetsbaarheid niet...veel liefs pollewoppie

Terug
Bovenaan