te zwaar?

hoi allemaal,

we zijn gisteren met kylian weer bij de kinderarts geweest voor zijn voeding en voor de exzeem die die heeft. met de voeding gaat het nu goed, hij krijgt nu nutramigen voor koemelkallergie en hij lijkt er goed op te reageren, hij spuugt al veel minder en is ook overdag veel vrolijker en krijst niet meer dus we mogen voorlopig nog doorgaan met deze voeding. Wat wel jammer is is dat de exzeem steeds verder over zijn gezichtje gaat zitten en de berg ook erger word. Nu hebben we van de kinderarts 3 soorten zalf gekregen dus hopen dat dit helpt want hij heb vreselijke jeuk eraan en gaat sinds vorige week doorkrijgen hoe hij moet krauwen dus ligt regelmatig zijn gezichtje open, we hebben daar al wantjes voor in huis maar die wil ik eigenlijk liever niet gebruiken omdat hij ook steeds aan het zoeken is naar zijn duim en dan niks meer kan vastpakken, dus ik hoop echt dat de zalf werkt.

Nu is hij gisteren gewogen en hij woog nu 6070gr en is 61.5cm lang en nu zei de kinderarts dat dit eigenlijk te veel is en minder voeding moet krijgen, maar ik vind hem eigenlijk niet te dik. Hij kreeg per dag 6 flessen van 150cc met 5 scheppen en nu moet hij naar 5 flessen van 160 cc, nu was ik vorige week al aan het proberen om naar 5 flessen te gaan maar dan met 180 maar dat lukte niet echt, nu ben ik er vandaag weer mee begonnen kijken of het nu wel lukt, maar de kinderarts had zelfs liever dat hij naar 4 flessen ging maar dat lijkt me zo weinig.Hoe is dat bij jullie, zitten jullie ook al op 4 flessen of niet en is hij idd te zwaar of valt dat wel mee, want ik vind het wel meevallen. hij groeit wel snel en hard vind ik maar ik dacht niet te veel?

groetjes sam
 
Hoi,
Ik heb zo`n zelfde soort verhaal. Mijn dochter was bij de geboorte al een flinke meid, 4280 gram dus bijna 8 1/2 pond.
Nu is ze 7 1/2 maand en we zijn gister bij het bureautje geweest, Ze weegt nu 10 kilo en is 72 cm lang. Ze is niet overdreven dik, ze ziet er gewoon gezond uit.
Ik vind het lekker belangrijk wat ze op het CB zeggen, ik ga echt zo`n klein meisje minder laten eten. Als ze straks gaat lopen gaat het er vanzelf wel vanaf hoor.
Succes ermee.
 
Hoi,

Mijn zoontje was bij de geboorte 54 cm en woog 3830 gram. Hij  is wel 2 weken later geboren. Nu is hij 10 weken en 4 dagen (eigenlijk dus 12 weken en 4 dagen).
Vorige week hebben ze hem gewogen en gemeten. Hij woog 5750 en was 62.5 cm lang

Ze hadden mij aangeraden om over te stappen op voeding voor hongerige baby's en dat is me heel goed bevallen.
Hij krijgt nu 150 cc water en 3 schepjes Friso 1 extra en 2 schepjes Friso 1 en dan nog 20 cc extra water erbij voor de ontlasting.

Misschien is dat een tip voor jou.

Groetjes Inge
 
Hoi,

Ik vind het wel een beetje overdreven hoor. En maar 4 flessen voor zo'n jong kindje.
Youri woog net zo zwaar met die leeftijd en hij was nog kleiner zelfs. Met de geboorte was hij 3210 gram en 47 cm.
Naar 5 voedingen moet wel ongeveer kunnen, maar ik gaf wel 5 voedingen van 180. Ook ongeveer rond dezelfde leeftijd.
Toen hij 6 maanden was ben ik pas van 5 naar 4 voedingen gegaan en ondanks dat hij dus aan de zware kant was, wilde de arts op het cb het liefst dat ik nog 5 flessen zou geven. Maar dit wilde Youri zelf niet meer, dus heb ik het niet gedaan.
Nu is Youri 8,5 maand en bij 7,5 maand woog hij 10 kilo. Nog te zwaar dus, maar verder geen probleem. Nu geeft hij zelf aan dat hij nog maar 2 flessen wil en verder eet hij ook niet overdreven veel. Hij weegt nu niet veel meer dan een maand geleden, dus doordat hij nu meer begint te doen en meer naar 'volwassen' eten gaat, wordt zijn gewicht vanzelf minder hoog.

Ik bedoel maar te zeggen: als ze straks groter worden en gaan lopen en kruipen gaat het babyvet er echt wel af hoor. En waarom zou je je baby zo weinig geven, terwijl hij honger heeft. Ze geven echt wel aan wanneer ze genoeg hebben. Dat merk ik nu echt bij Youri.

En volgens mij zijn er genoeg baby'tjes die ongeveer hetzelfde als jouw zoontje wegen, want we hebben het al vaak over dit onderwerp gehad.

Succes!

Groetjes,
Maike
 
Hoi,
Ik reageer niet op het gewicht, daar heb ik eigenlijk niet zoveel verstand van, ik wil wel reageren op het eczeem... Onze zoon (8,5 maand) heeft ook sinds hij 8 weken oud is eczeem, dit lijkt niet voedselgerelateerd (nutramigen hielp niet)... Maar goed, daar gaat het niet om, hij heeft ook regelmatig jeuk in zijn gezicht en vooral 's nachts krabt hij er onbewust in... Nu heb ik zelf, van oude t-shirts, een soort dichte handschoentjes gemaakt en vervolgens knip ik daar met een schaar een gaatje in zodat toch zijn duimpje vrij is om te duimen... Dit gaat prima, het nageltje van zijn duimpje kan natuurlijk nog wel een keer een kras geven (deze houd ik wel heel kort), maar het is veel minder dan zonder handschoentjes! Heel simpel en toch erg doeltreffend....

Vervelend he, dat eczeem... Ik hoop in ieder geval dat mijn zoon er snel "overheen" groeit, ;het lijkt nu steeds iets beter te gaan, maar ik wil niet te vroeg juichen...

Hoop dat je er wat aan hebt..

groetjes franka
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu 5 maanden en is een lekker stevige vent. Ook hij heeft last van koemelkallergie, maar heeft gelukkig geen eczeem. Ik ben ook  met hem  naar een kinderarts geweest en die heeft het nooit over zijn gewicht gehad. Bij het consultatiebureau ook niet. Dus ik begrijp het probleem niet zo. Toen Max 3 maanden was dronk ie ook 6 x 150 ml  met 5 scheppen.

Gewicht en lengte bij 9 weken: 6185 gr en 58 cm
Gewicht en lengte bij 14 weken: 7125 gr en 62 cm

Nu zit Max op 4 voedingen. Dat gaat eigenlijk automatisch. Ineens slaapt ie langer door of ineens heeft ie de laatste fles niet meer nodig.

Wat zegt het consultatiebureau?

Sterkte!

Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan