Te zwaar?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb een zoontje die zondag drie maand word. Bij zijn geboorte weegde hij al 4350 gram. Nu waren we afgelopen donderdag bij het consultatiebureau en hij weegt nu bijna 10 kg! Hij krijgt ongeveer 7x per dag borstvoeding, met 's nachts erbij. Op het consultatiebureau zeggen ze dat het niks uitmaakt, omdat het borstvoeding is. Ik heb al geprobeerd langer te rekken, zodat hij een voeding overslaat, maar dan komt hij 's nachts weer vaker en dat is ook niet de bedoeling. Wat vinden jullie?

hoi,
als je kind niet veel is afgevallen na de geboorte zitten de pondjes er sneller op. Mijn dochter is ook niet veel afgevallen en ze groeit dus ook sneller.
Ik denk elke keer maar als ze gaat kruipen en lopen wordt het vanzelf minder.
Hij heeft de voeding nodig dus je kunt niet veel anders dan het geven.
groetjes

Hoi,

Mijn dochtertje is 3,5 maand en ze weegt 7,2 kilo (bij geboorte woog ze 3310 gram). Ze zit ver boven de middelste lijn van de curve. Baby's mogen zoveel borstvoeding drinken als ze willen.
Ik zou niet inderdaad niet rekken met de tijden, want zoals je zelf zegt, dan komen ze 's nachts weer vaker. Gewoon aanleggen als je kindje weer honger heeft. BV kindjes komen rond deze periode heel veel aan en dan wordt het weer wat minder.

Irene

Hoi,

Dat is idd veel, maar bv kun je niet te veel geven, ook is het zo dat kinderen die bv krijgen in de eerste maanden het meeste aankomen daarna gaat dat minder hard, bij kinderen die flesvoeding krijgen is dat net andersom..(hoewel 7x per dag normaal is op deze leetijd hoor, ik zou ook niet minder geven als hij daaraan niet genoeg heeft)
Jou kindje woog bij de geboorte al een kilo meer dan het 'gemiddelde' kind dus die voorsprong heeft hij ook al.
Als je je toch zorgen maakt maak dan gewoon een afspraak bij de kinderarts in het ziekenhuis, dan kan die je kindje nog eens nakijken en weet je zeker dat je genoeg professionele hulp hebt gevraagd, je betaald ten slote niet voor niks zo'n hoge premie!
Je zorgen maken om dit soort dingen moet je niet doen, daar heb jij en je kind niks aan!

Gr MJ veel succes

Hoi,

Ik begrijp wel hoe je je voelt, want mijn zoon woog ook zoveel toen hij zo oud was. Hij groeide en groeide en ook ik gaf borstvoeding. Ook de bijvoeding daarna lustte hij ontzettend graag (wel fijn natuurlijk).
Soms dacht ik ook wel eens, is hij niet te zwaar, maar het cb gaf ook steeds aan dat borstvoedingskindjes niet kunnen worden overvoed.
Laat het maar los, want nu is hij ruim twee en hij heeft een supergoed gewicht, wat helemaal bij zijn lengte past.
Nadat hij anderhalf was geweest en dus een tijdje goed liep kwam zijn lichaampje meer in proportie. Ben blij met dat je kindje het zo goed doet op jouw voeding (maar ook ik twijfelde soms wel eens hoor).
Nu bij de tweede herhaalt zich dit weer, die is zelfs nog wat flinker haha. En nu maak ikme echt geen zorgen meer.
Groetjes, Noor mv Skip en Bo.

Hallo
Mijn dochter was bij de geboorte 4695 gram maar door het zwitsen van kinderafdeling naar kraam afdeling was enigszins wel veel afgevallen kreeg namelijk op de kraamafdeling soms geen goeie hulp met aanleggen en dan kreeg ze niks en op de kinderafdeling kreeg ze extra.Maar ze is ook erg hard gegroeid en krijg gewoon flesvoeding mijn huisarts zegt ook het eerste half jaar groeien ze gewoon het hardst.Ik begon me eigen ook zorgen te maken zij was bij 3 maanden dan bijna 7 kilo en 62cm lang nou is ze ruim zeker 8 kilo geweest. Maar ik wou even zeggen maak niet uit of borstvoeding of flesvoeding het eerste half jaar gaat gewoon het hardst zoals mijn huisarts aangeeft en dat hoop ik dat het nou wat minder word. groetjes lisette

Heerlijk! Ook zo'n flinkerd! Ik heb de eerste maanden ook bv gegeven en mijn zoontje was toen al over de 8 kilo. Hij is nu 4 maanden en krijgt sinds 1 maand flesvoeding en volgens mij zit hij nu over de 9 kilo! Zalig toch! Ik kan geen genoeg van 'm krijgen met die mollige beentjes en bolle wangen. Ik moet dinsdag naar het cb, dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen... Hij heeft gewoon een enorme eetlust. Officieel moet ie het met 4 flessen en twee halve potjes kunnen redden, maar hij komt toch vaak 's nachts. Ik heb nog wel even het cb gebeld en die mevrouw vertelde dat grote kindjes gewoon meer energie nodig hebben om hun grotere lijfje warm te houden, dus meer om voeding vragen dan kleine kindjes... Zelfs met Nutrilon Forte + rijstebloem redt ie het niet 's nachts. Nou ja, inderdaad als hij gaat kruipen/lopen gaat het er wel af hoor. Wij zijn zelf echte fruiteters en geen snoepers (mijn oudste ook niet echt), dus dat gaat helemaal goed komen.

haha, mijn dochtertje is net een jaar en weegt nu iets meer dan 10 kg! Mijn zoontje woog met een jaar ook 10 kg! Grappig!

Terug
Bovenaan