(Teen) Nagels knippen

<p>Hoi!</p><p>Heeft iemand goede tips voor een goed knippertje en hoe jullie de nageltjes knippen? Ons zoontje kan echt niet stil zitten en vind het vreselijk als je zijn handjes of voetjes dan vast pakt.</p><p>Heb al een schaartje geprobeerd en zo’n simpel knippertje van de prenatal</p>
 
Hoi! Met onze dochter van anderhalf maak ik er gewoon een beetje een spelletje van ? op het moment dat de schaar de nagel zegmaar knipt maak ik een grappig geluidje, of ik zing een liedje en op het deuntje knip ik? het klinkt echt debiel nu maar het werkt wel en onze dochter vind het grappig én de nageltjes zijn geknipt ?
 
Ik gebruik een simpel knippertje en doe het altijd voor het avondeten (dan is hij moe) tijdens het kijken van een filmpje aan de eettafel. Hij zit dan in de kinderstoel en zijn aandacht is ergens anders. Bij ons werkt dit perfect, anders is het niet te doen. Wellicht heb je er wat aan!
 
Toen onze dame nog een mini was, knipte ik de nageltjes in haar slaap. Vervolgens met een filmpje aan in de eetstoel en nu ze bijna een jaar is zit ze rustig bij me op schoot. Er staat wel een filmpje aan, maar meestal kijkt ze rustig wat ik aan het doen ben. Als ze er even klaar mee is, stop ik en ga op een rustiger moment weer verder. Het lukt steeds beter om alles in een keer te knippen. Ik gebruik een simpel babyschaartje uit zo’n pakketje van Prenatal.
 
Fijn deze herkenning!! 
Hier probeer ik er een spelletje van te maken en dan kom ik tot 5-6 nagels ? Dan blijft het leuk dus ik doe er een paar per keer... Teennagels altijd in de kinderstoel terwijl ze ergens mee speelt.
Ik gebruik een baby nagelschaartje voor de vingers en een knippertje voor de tenen. 
 
We maken er altijd een tel spelletje van. Vingers en tenen tellen en eigenlijk altijd na het badmoment (schone pyjama aan, nagels knippen).

Wellicht helpt een vast moment/ritueeltje
 
Terug
Bovenaan