Teennagels knippen drama

Onze zoon van bijna 2,5 jaar weigert het om zijn teennagels te laten knippen.. we hebben al alles geprobeerd om hem af te leiden, om er evt een beloning tegenover te zetten en zelfs om het in zijn slaap te doen maar we krijgen het niet voor elkaar.. zijn nagels beginnen nu dusdanig lang te worden dat ze wel geknipt moeten worden.. zijn vingernagels vind hij trouwens geen probleem.. wie is mijn reddende engel
 
Heel slecht, maar na heel veel drama was het enige wat hier nog werkte een filmpje kijken op de telefoon. Dus 1x per week tijdens het nagels knippen mogen ze een filmpje kijken op de telefoon. Verder kijken ze echt amper televisie, af en toe in het weekend, maar ook niet ieder weekend.  Wel heb ik heel duidelijk de regel dat het filmpje alleen aan is als ik ook nagels mag knippen. Als het nagels knippen niet wordt toegelaten door meneer, dan gaat het filmpje ook uit. Niet de optimaalste oplossing vind ik zelf, maar wel een die hier in ieder geval het gewenste resultaat bereikt. (onze kids zijn 1.5jr & 3jr)
 
In de houdgreep en snel knippen, dan is t binnen 1 minuut klaar. Mn dochter van 17 maanden vindt dr nagels knippen ook vreselijk, maar dan vooral dr handen. Ze gaat gewoon in de houdgreep, huilt even heeeeel hard en binnen een minuut zijn de nagels geknipt en is het huilen voorbij.

T moet gewoon gebeuren, geen keus. Ze krijgt er niks van om 1x per 10 dagen even 1 minuutje hard te brullen hoor. Mn oudste dochter vond nagels knippen ook vreselijk tussen de 1-2.5 jaar oud, ze is nu 3 en t gaat prima. Haar hielden we vroeger ook in de houdgreep en daar heeft ze niks van gekregen hoor ;) Met sommige dingen hebben ze gewoon geen keus, t moet nou eenmaal gebeuren!
 
Hier was het in eerste instantie ook gewoon in de houdgreep, omdat niets anders hielp. De nagels van mijn zoontje gaan al snel in zijn vlees groeien, dus ik moet echt wel regelmatig knippen.. 
Tegenwoordig lukt het om hem even mijn telefoon te geven voor een filmpje. Mag enkel met de teennagels knippen.. ?
 
Terug
Bovenaan