Teennagels knippen, een nachtmerrie!

Mijn dochter van 4 heeft sinds ze het zich bewust is, een hekel aan teennagels knippen.
Dat is al behoorlijk lang. Elke keer is het gillen, huilen, trappelen, alsof haar tenen er worden afgesneden. Ik kom er maar niet achter wat het probleem is.  Volgens eigen zeggen doet het pijn, maar wat dan precies pijn doet? Het begint al bij het vastpakken van een voet. Het is dus al jaren een worsteling,  ondanks handdoek op haar hoofd, afleiding met behulp van boek, knuffel o.i.d. Knippen is  geen feest en ik doe het hierdoor zo weinig mogelijk. Ik ben trouwens de enige die het mag doen (wat een eer;-))
Haar grote tenen staan een beetje omhoog en twee tenen (van beide voeten) zitten een beetje onder de naastgelegen teen. Ze krijgt 3x per jaar nieuwe schoenen, mocht dit nuttige informatie zijn.
De nagels van haar handen zijn geen probleem.

Kent iemand dit? En heeft iemand  tips om het knippen wat minder dramatisch te maken? Alvast bedankt.
 
Hoi,

bij hele jonge kinderen zeggen ze dat je het kunt proberen als ze slapen, nu vast geen optie meer?! Voor de rest zou ik het helaas niet weten...onze dochter is nog redelijk af te leiden....

Groetjes Gieneke
 
Mijn zoontje heeft dit ook altijd gehad. In het begin hield mijn man zijn voeten vast en knipte ik snel. Daarna heb ik hem op een washandje laten bijten en probeer ik steeds één nagel te knippen. Hij is nu 4,5 jaar en hij vindt het nog steeds niet prettig, hij huilt niet meer net zoals in het begin. Ik leg uit welke nagel ik wil gaan knippen en tel dan samen tot 3. Het gaat steeds iets beter. Suc6!
 
Gebruik je een nagelschaartje of een nagelknipper?
Als ik bij mijn dochter het schaartje gebruik vindt ze dat minder leuk dan dat ik de nagelknipper gebruik.
Wie weet dat dit kan helpen
 
hoi
onze 2 kids vinden het ook nog steeds niet leuk jongen van 8 en meisje van 4.
mama is ook de enigste die het mag doen,(papa vind het een eng iets om te doen)
maar ik zeg altijd kom gaan je nog mooiere  voetjes geven dan je al hebt.
en als dan 1 nagel geknipt is zeggen van moetje toch is kijken wat een grote nagel.uitgebreid doet onze van 4 dan haar verhaal erover en dan is het van zulen we is kijken hoe groot de volgende nagel is.
ja een heel ritueel die gelukkig werkt.
 
Terug
Bovenaan