Teennagels

Als ik de teennagels van Cas wil knippen, begint hij meteen met al zijn teentjes te wiebelen. Het is echt niet te doen om ze dan te knippen. Hoe doen jullie dat? Soms probeer ik het te doen als hij nog in bed ligt en half slaapt, maar hij wordt vaak meteen wakker en dan begint het gewiebel weer...
Groetjes, Carien.
 
Hallo Carien,

ik wacht altijd tot mijn dochter diep in slaap is om haar nagels te knippen. Dan zijn haar handjes en teentjes helemaal slap en wordt ze niet gelijk wakker.

Succes,

Do
 
als je kindje nog jong is, breken de nageltjes af als ze wat langer worden. Mijn dochtertje is 10 maand en ik heb ze nog nooit geknipt!Ze groeien niet in, want daar let ik wel op natuurlijk.
 
Dat afbreken, wat Puk zegt, is niet altijd zo en kan ook pijnlijk zijn voor het kind als ze inscheuren. En mijn mijn zoontje moet ik het echt bijhouden, want hij krabbelt zichzelf erg snel open met die scherpe nageltjes...
Ik wacht ook meestal tot mijn zoontje slaapt om zijn teennageltjes te knippen, want dat is echt niet te doen als hij wakker is! Vingernageltjes gaan nog wel, die zijn ook iets groter...
 
Terug
Bovenaan