Tegelijkertijd eten met twee kindjes

Hallo mama's,
Ik heb een vraag over het organiseren van het avondeten. Wij hebben een zoon van bijna 2, en een dochter van 7 maanden. Mijn man is rond 18 uur 's avonds thuis, en dat is te laat voor onze oudste om  dan pas  te eten. Hij eet  meestal rond 17.15 uur, omdat anders zijn batterijtje echt leeg is en hij helemaal niets meer wil. Dat betekent dat ik dus vrijwel altijd alleen met hem eet. Ik eet dan zelf ook meteen, dan krijgt hij in elk geval een beetje een idee hoe het is om samen aan tafel te eten.
Nu gaat zijn zus van 7 maanden ook aan de warme maaltijd beginnen. Tot nu toe gaf ik haar terwijl ik eet een danoontje. Maar ik wil daar nu ook een warme hap aan toevoegen. Om 15.30 heeft ze haar fles van 220 cc. Ik wil haar nu ook zo rond 17.15 die warme hap geven. En dan om 19 uur een fles voor het slapengaan. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet organiseren in mijn eentje. Ik zie het al voor me, dan eet onze zoon, ik voer onze dochter. En dan is de oudste 'klaar!' en dan moet ik nog eten. Ben IK degene die alleen aan tafel zit! En, is de tijd tussen de warme hap en de laatste fles van onze jongste niet te kort (17.15 - 19.00 uur)? Of kan ik met 7 mnd die laatste fles laten vallen?
Graag hoor ik eens van andere mama's die ook alleen het etenscircus doen, hoe jullie dat aanpakken. Alle tips zijn welkom!
Groeten van Simone
 
quote: simone35 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('08-04-2006 13:45:52'));

Hallo mama's,
Ik heb een vraag over het organiseren van het avondeten. Wij hebben een zoon van bijna 2, en een dochter van 7 maanden. Mijn man is rond 18 uur 's avonds thuis, en dat is te laat voor onze oudste om  dan pas  te eten. Hij eet  meestal rond 17.15 uur, omdat anders zijn batterijtje echt leeg is en hij helemaal niets meer wil. Dat betekent dat ik dus vrijwel altijd alleen met hem eet. Ik eet dan zelf ook meteen, dan krijgt hij in elk geval een beetje een idee hoe het is om samen aan tafel te eten.
Nu gaat zijn zus van 7 maanden ook aan de warme maaltijd beginnen. Tot nu toe gaf ik haar terwijl ik eet een danoontje. Maar ik wil daar nu ook een warme hap aan toevoegen. Om 15.30 heeft ze haar fles van 220 cc. Ik wil haar nu ook zo rond 17.15 die warme hap geven. En dan om 19 uur een fles voor het slapengaan. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet organiseren in mijn eentje. Ik zie het al voor me, dan eet onze zoon, ik voer onze dochter. En dan is de oudste 'klaar!' en dan moet ik nog eten. Ben IK degene die alleen aan tafel zit! En, is de tijd tussen de warme hap en de laatste fles van onze jongste niet te kort (17.15 - 19.00 uur)? Of kan ik met 7 mnd die laatste fles laten vallen?
Graag hoor ik eens van andere mama's die ook alleen het etenscircus doen, hoe jullie dat aanpakken. Alle tips zijn welkom!
Groeten van Simone



Hoi Simone,





ik heb zelf 1 dochter, maar begrijp enigzins toch wel je probleem. Ons probleem is dat ik soms  pas om 18.30-18.45 thuis kom uit mijn werk. In sommige gevallen geef ik een potje mee voor bij de oppas op te laten eten. Maar als ik haar met onze pot wil mee laten eten, zal ze toch echt wakker moeten blijven. De ene keer eet ze daardoor meer dan de andere keer. Toen Sigrid 7 maanden was kreeg ze 3 flessen nl. om 07.00, 12.00 en om 20.00 uur. Als ze op tijd warm gegeten had, dronk ze de laatste fles redelijk leeg. Maar als wat minder tijd tussen zat was het wat minder.
Ik zou als ik jouw was gewoon wachten tot je man thuis is van zijn werk. Ook trekt je oudste het niet helemaal. Op een gegeven ogenblik raakt hij vanzelf over zijn slaap heen en lukt het allemaal gewoon. Kunnen jullie gezellig met z'n alle aan tafel en kan iedere ouder een kind voor zijn/haar rekening nemen.  
Ik weet niet of je oudste nog een middagdutje doet, maar bij ons op het dorp is het heel gewoon dat  kindjes tot 3 - 3,5 jaar nog een middagdutje doen. Hierdoor kunnen ze wat langer mee op een dag.  
Ik hoop dat je er iets aan hebt.  Want de ervaring met 2 kids heb ik helaas nog niet... Succes en eet smakelijk!  
 
Hoi,

Ik heb een zoontje van 5jr en 1 van 9mnd.
Wij eten ook vaak met zijn drieen, ik schep voor mij en de oudste het eten al op en dan zet ik alles aan tafel, de oudste eet zelf en ik geef de jongste een paar hapjes en dan neem ik er zelf een paar en zo tot alles op is, meestal hebben de jongens de toetjes ook al gehad als ik klaar ben want het gaat wel iets langzamer als je de kleine ook moet voeden. Mijn toetje bewaar ik tot mijn man thuis is dat eet ik dan terwijl hij eet zo zit ik toch met iedereen aan tafel en hoeft niemand alleen te eten.

Succes, groetjes Mary jane
 
Terug
Bovenaan