Tegenstribbelen bij het slapen

<p>Hoi!</p><p>Mijn zoon van 11 weken stribbelt sinds een paar weken flink tegen wanneer we hem in slaap proberen te brengen. Eerder ging dit heel gemakkelijk. Moet erbij zeggen dat hij niet zelfstandig in slaap valt, wij wiegen hem in slaap. Dit is ooit zo ontstaan omdat hij veel last van krampjes had/heeft. Dus hem aanleren zelfstandig in slaap te vallen is, zolang de krampjes aanhouden, niet handig. <br />Vaak wordt zijn slaap verstoord door de krampjes en soms denk ik dat hij slaap mogelijk associeert met krampjes. Iemand enig idee of tips hoe hiermee om te gaan? <br />Dank alvast!</p>

Waarschijnlijk niet helemaal het antwoord wat je hoopt, maar heb je Sab simplex geprobeerd tegen krampjes? Werkt hier hartstikke goed. Nooit geen last van krampjes. Misschien dat je dat kan proberen.
Het andere wat ik je mee wil geven, is dat je je niet schuldig hoeft te voelen over het in slaap wiegen! Als het voor je kindje werkt en voor jullie, waarom niet? 
vaak word er zo slecht over gesproken als je je kindje in slaap helpt.
Lekker mee doorgaan (zolang het voor jullie beide werkt natuurlijk ;)) Dat gaat vanzelf ook weer over als je kindje daar klaar voor is! Succes! 

Dank voor je reactie!
Sab Simplex zeker geprobeerd en zo nog een aantal middeltjes. Helaas geen baat bij gehad. 

Het in slaap wiegen heb ik op zich geen problemen mee, wanneer dat niet zo moeizaam gaat. Helaas is dat nu wel zo.. hij lijkt gewoon niet te willen slapen terwijl hij wel moe is en gaat dan tegenstribbelen. Voor de lange termijn vind ik het overigens wel belangrijk dat hij leert zelfstandig te slapen. 

Snap je overigens wel helemaal over het in slaap wiegen. Zeker op de langer termijn. Maar je doet het zeker niet verkeerd daarmee :) 

Hou je zijn wakkertijden aan of hoe merk je dat hij moe is? Misschien dat je inderdaad te laat op bed legt, dan word het vaak lastiger. Het zou ook denk ik een fase kunnen zijn. Ons zoontje heeft bijv 2-3 weken door geslapen en nu niet meer. 

Hoe oud is jullie zoontje? Die van ons van 11 weken ook na 3 weken super makkelijk slapen in de avond en dan door slapen naar ineens enorm er tegen vechten!

Onze dame begint vooral te vechten als ze Te moe is. Zij is erg alert en blijft echt wakker als er wat te zien/doen is. Ze gaat dan overstrekken, hoofd in de nek en echt krijsen/huilen..
Dan helpt hier alleen stevig tegen me aanhouden en wiegen na 2/5 minuten is het ook echt over en geeft ze zich over aan de slaap. Binnen die tijd stopt ze al wel met huilen maar vallen de ogen dicht en dan gaan ze weer wijd open etc.
Los in slaap laten vallen helpt op dat moment niet meer, dus moeten dan echt helpen. 
Het enige dat dit bij ons voorkomt is haar eerder laten slapen. 

HoiHoi, 
Heb je wel eens gedacht aan etherische olien? 
Ik heb hier een dame (inmiddels al 11 maanden)  die koemelkallergie heeft. Ze wilde alleen maar bij mij slapen. Inmiddels waren wij ten einde raad omdat je dat toch wel op gaat breken.
Wij zijn toen gestart met etherische olie. Ik ben echt heel nuchter wat dat betreft en dacht het zal wel. Maar het werkt! Nu valt zij zelf in slaap. In haar eigen bed. Dit hadden wij nooit durven dromen. 
Kijk anders even via insta:mad:Roos_ZenBaby 
en als je nog vragen hebt stuur mij gerust een berichtje!

Terug
Bovenaan