Tegenvallende uitslag

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Mijn man en ik zijn sinds 8 maanden bezig voor ons 1e kindje. Vanwege een operatie aan een niet-ingedaalde bal in de puberteit zijn wij  een maand geleden  in de medische molen beland ( is nl belangrijke oorzaak voor verminderde vruchtbaarheid). Vanmorgen bij de uroloog geweest voor echo en uitslag van bloed en zaadonderzoeken. Het aantal zaadcellen was 5 miljoen per ml, terwijl voor spontane zwangerschap >20 miljoen/ml nodig is. Ook bleek er sprake te zijn van spataderkluwen, wat zaadafwijkingen kan geven en de hormoonspiegels waren ook niet oke. Mijn man is nu doorverwezen naar een internist ivm afwijkende hormoonspiegels, en ik moet 4 dec naar de gynaecoloog toe om te overleggen wat de mogelijkheden zijn voor ons. Maar de kans op een spontane zwangerschap is nu wel heeeel erg klein geworden. We blijven in elk geval moed houden, er zijn nog opties genoeg (IUI of IVF), dus uiteindelijk zal het toch wel een keer goed komen? Ik hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger zullen zijn. Ik ga ook maar eens kijken op het andere forum

Liefs
Judith

Heel erg veel succes!!!! Ik leef met je mee!
Groetjes ieniemienie

heeeeeeeel erg veel succes geef de moed niet op! Ik duim voor je

liefs linda

Hoi Judith,

Vervelend. Ik wens jullie veel succes!
Ik heb wel een vraag je wanneer ben je naar de ha gegaan. Hoe lang waren jullie bezig? Want mijn vriend heeft dat namelijk ook gehad. We zijn nu in ronde 3. Ben wel gestopt met de pil eind juli. Maar mijn ongi is wat raar geweest nu gaat het goed.

Alvast bedankt.

Liefs An

Hoi An,
Wij hoorden toevallig van een collega die dit ook heeft gehad dat dit zo'n groot risicofactor is (zij hebben uiteindelijk via IVF een kindje gekregen en staan voor de 2e op de wachtlijst voor adoptie). Zelf schrokken wij hier nogal van en hebben toen gelijk afspraak gemaakt bij de huisarts, wij waren toen bijna 6 maand bezig. De huisarts heeft ons toen doorverwezen naar de uroloog voor verder onderzoek, maar vond het nog niet iets om direct ongerust over te zijn (60-70% van de mannen die zo'n operatie hebben gehad zijn nl normaal vruchtbaar) Helaas behoren wij tot de andere categorie. Ben achteraf blij dat wij niet langer hebben gewacht, we weten nu tenminste waar we aan toe zijn, en kunnen ons richten op de andere mogelijkheden zonder onnodig tijdverlies. Ik hoop dat bij jullie alles goed is, maar als ik jullie was zou ik niet een jaar wachten voor het te laten testen.
Liefs
Judith

Judith.

Tjonge, dat is toch ook wat. Maar goed dat jullie er op tijd bij zijn en niet nog een jaar aan het medderen zijn met zwanger worden. Gelukkig worden er heel veel zwanger met IVF en IUI, dus wie weet is het bij jullie nu ook heeeeeeeeeeeeel snel raak.

Groeten van Miena.

Hey Judith,

Ik vind dit wel heel toevallig! Mijn vriend en ik zijn nu ook 8 maanden bezig voor een kindje. Nou kwamen wij er laatst achter dat mijn vriend ook maar 1 testikel heeft ( is ook niet ingedaald).
Nou heeft hij gister een spermaonderzoek laten doen. En kregen vandaag de uitslag. Die is negatief .
En zijn bijna tot geen bewegende zaadjes.
Nu  word mijn vriend ook door verwezen om te kijken hoe het nu verder gaat!
Mijn vriend is volgens mij best verdrietig maar geeft het niet toe.  En dat doet mij ook veel pijn.

Wat nu wel het geval is ik ben 3 dagen overtijd. En ga morgen testen hoop dat het goed is!

Jullie ook veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Hou je me op de hoogte ben wel heel benieuwd wat nu verder.
Dan zal ik jou ook op de hoogte houden.

Trouwens mijn vriend heeft gelezen dat als je ivf behandeling gaat doen het grote kans heeft dat het kind laten ook onvruchtbaar is.

Liefs Inge

Hoi judith,

Dank je wel voor je reactie. Ik had wel al wat gelezen op internet hierover. Toen dacht ik ook gelijk van ik ga geen jaar wachten. Ik dacht misschien als we binnen half jaar niet zwanger zijn naar de   ha te gaan. Maar nu ik jou bericht lees ga ik zeker als we in de 5e/6e ronde niet zwanger zijn naar de ha.
Alleen nog hopen dat mijn vriend mee wil werken. Maar denk het wel.

Bontrie jij ook succes!
Vervelend voor jullie.

Liefs An

Terug
Bovenaan