TeHa, hoe gaattie?

A

Anoniem

Guest
He TeHa,

Ik had al een berichtje geplaatst onder je 'zwangeraankondiging', maar even in de herhaling: YEEEEHAAAAH!!!!! Ik sprong echt een gat in de lucht toen ik je berichtje las. Wat onwijs gaaf! Hoe voelt de mama in spe zich?

Hier wordt de misselijkheid gelukkig al iets minder. Ik heb het nu alleen in de ochtend en avond en ik moet echt op tijd eten. Maar  als dat alles is. En mijn broeken gaan steeds strakker zitten. Vooral in  de middag.

Blijf nog even lekker op die wolk hangen!!!

Groetjes,
Joline

Hoi Joline! Leuk om van je te horen.

Hier gaat alles goed. Heb weinig tot geen kwaaltjes.
Ben alleen 's avonds wat moe en toevallig had ik gister  opeens heel erge jeuk!
Weet nog dat ik toen ik van de eerste zwanger was opeens helemaal onder de zonne-allergie zat (we waren toen op vakantie in Turkije) en ik ben zelfs een keer naar de dokter geweest omdat ik opeens helemaal onder de rode vlekjes zat! Zal wel iets hormonaals zijn ofzo. De dokter kon toen ook niks vinden.

Fijn dat de misselijkheid bijna weg is. Ik verwacht de mijne in week 6 (joehoe).
En ik denk dat ik ook heel snel dik ga worden. Was van de eerste al mega en kon met 12 weken ook echt m'n broeken niet meer dicht krijgen.
Was je veel aangekomen met de eerste. Ik "maar" 15 kilo. Helaas  bleven er 4 kilo nog heeeel lang aanplakken.

Liefs en hopelijk tot snel.

T.H.

Ha TeHa,

Het duurt even voordat je reactie krijgt, maar daar is tie dan...  Heerlijk druk geweest met Sinterklaas vieren en verjaardagen (leuk hoor, maar ik liep op mijn tandvlees dinsdag). Zelfs geen tijd gehad om  het forum eens uitgebreid te bekijken.

Hoe gaat tie??? Wat onwijs vervelend die jeuk! Ik hoop niet voor je dat er deze keer ook rode vlekjes bijkomen. Ik weet het nog van de vorige zwangerschap. Het is echt vreselijk die jeuk! Je kan dan echt nergens anders meer aan denken. Alleen maar krabbelen....

Je zit nu toch in de 6e week? Of is het alweer in de 7e? Nog geen last van misselijkheid? Zou wel fijn zijn als dat jou overslaat, zeg. Wat is dat erg. Je mag niet klagen, want uiteraard zijn we superblij en het hoort er eenmaal bij. Maar wat voel je je dan onwijs PIEP.... Nu is het echt bijna over bij mij. Jippie!!

Maarre: 15 kilo is toch niet zo veel??... Of praat ik dan Swahilisch (oftewel: is dat te veel). Ik was 18 kilo aangekomen. Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat ik 7 weken plat heb gelegen (premature weeen) dus dan vliegen de kilo's er wel aan uiteraard. Die broeken gaan steeds moeilijker... Vooral 's avonds zeg. Mijn man vroeg al of het er geen twee zijn, kun je nagaan met wat voor een buik ik hier rondparadeer.

Volgende week dinsdag voor het eerst naar de huisarts (we hebben hier geen VK). En dan snel een afspraak maken voor de echo. Wat ben ik benieuwd!!

En jij? Wanneer ga jij naar de dokter?

Kus,
Joline

Hoi Joline, leuk van je te horen.
Fijn dat de misselijkheid bijna weg is.

Gelukkig heb ik geen last meer gehad van jeuk. Ik heb nog bijna helemaal geen zwangerschapskwaaltjes, dus ik vind het af en toe nog moeilijk te geloven dat ik zwanger ben! Gelukkig mag ik donderdag weer in een potje plassen voor de test van Moeders voor Moeder, hihi.
Het enige waar ik last van heb is KOU!! Brrrr... heb het echt altijd koud en ik was al zo'n koukleum.
Ik zit nu in de 6e week ja (5weken en 5 dagen om precies te zijn), dus volgende week zal de misselijkheid wel toeslaan.

Het is "normaal" als je 12 kilo aankomt. Dus 15 was iets teveel maar niet echt heel erg dus.
Wat erg dat je 7 weken plat hebt moeten liggen!! Hoever was je toen?

Ik heb de VK nog niet gebeld. Zal het morgen maar es doen. Heb nog tijd zat en er kan nog van alles gebeuren, toch?

Veel liefs en hou me op de hoogte.

Kus,

T.H.

He hallo!

Wat superleuk dat je meedoet aan Moeders voor Moeders! Ik heb daar bewondering voor, want ik doe zelf niet mee. Het is natuurlijk een kleine moeite om mee te doen, maar  toch. Als je het al geheim wilt houden, dan wordt dat een beetje moeilijk...  Je mag dan  toch een nieuwe test doen? Gaaf, weer van die blije vlindertjes!!      

En die kou, erg he!!!!! Ik lig 's avonds lekker onder een fleece kleedje terwijl het 21 graden is. Moet niet gekker worden. Ik hoop echt voor je dat het meevalt die misselijkheid. Zal voor je duimen.

Toen ik bijna 30 weken zwanger was, kwam ik in het ziekenhuis te liggen. Daar ben ik twee weken gebleven en mocht toen naar huis met de mededeling dat ik thuis net zo moest doen als in het ziekenhuis: helemaal niets dus.... Vandaar 7 weken plat. Mijn zoontje is na 37 weken zwangerschap geboren. In een stuit. Een 'meevallertje' na die premature weeen . Maar het is allemaal goed gekomen, dus geen klagen!

Ik heb de huisarts gebeld toen ik 6 weken zwanger was, maar die vertelde me inderdaad dat ik pas rond de 10-12 weken langs kon komen. Bij de eerste mag je langskomen als je 8 weken zwanger bent. Maar bij een tweede wordt het allemaal een beetje routine (oja?) vertelde ze.  Vandaar dat ik morgen pas langsga. Ben dan precies 10 weken. Maar wie weet verschilt het per huisarts/VK. En inderdaad: er kan nog van alles misgaan, maar daar gaan we niet vanuit toch?

We spreken elkaar snel!

Liefs,
Joline

Terug
Bovenaan