Teken ook de petitie voor uitbreiding van het zwangerschapsverlof!

Hallo allemaal,

Op de site www.babysabbatical.nl staat een petitie die je kunt tekenen  voor het verlengen van het zwangerschapverlof van 16 weken naar 1 jaar.
Deze petitie zal aan de regering aangeboden worden.
Zoals we allemaal weten is het zwangerschapsverlof veel te kort en is het belangrijk voor jezelf en je kindje om er het eerste jaar als je dat wilt  voor hem/haar te zijn.
Lees meer over dit initiatief op de site.

Dit initiatief is te vinden op: http://www.babysabbatical.nl/petitie.html  Steun Beatrijs Smulders de bekende verloskundige en teken de petitie!

Groetjes Dankbaar

Ha mensen

Ik vind het een goed idee om zwangerschapsverlof te verlengen, omdat ik ook van mening ben dat het beter is voor je kind.
Ik heb zelf heel bewust er voor gekozen om thuis te blijven voor mijn kinderen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat wij die mogelijkheid hebben en ik het ook wil. Maar dat kan niet iedereen en daar ben ik me ook heel bewust van.
Maar daarom vind ik het ook wel belangrijk dat vrouwen na een bevalling langer thuis zouden mogen blijven.
Zo was er bijvoorbeeld op het nieuws dat vrouwen langer borstvoeding zouden moeten geven, maar er moeten ook meer vrouwen de werkmaatschappij in. Wat willen ze nou daar in Den Haag. Werken of voor je kinderen zorgen??????

Yeppie
21 weken en 5 dagen

Leuke topic!!!

Kan ik makkelijk zeggen omdat ik onder de deense wet valt waar ik recht heb op 12 maanden! Maar ik vindt het ook niet normaal dat het verwacht wordt van een vrouw dat zij haar 3 maanden oude baby achter moet laten in een kinderopvang - en dan op haar werk moet kolfen om de borstvoeding door te kunnen zetten. Voor de vrouwen die meer moet werken denk ik aan 4 of 5 dagen ipv 2 of 3 als de kinderen iets ouder zijn - hiervoor moet de kinderopvang dan wel beter geregeld en goedkoper worden.Maar ja - wat zij willen in Den Haag is soms echt een raadsel....

Ik ga zeker de petitie tekenen!

Mor 74

Even vergeten...

De vader is natuurlijk ook belangrijk. Mijn man valt onder de nederlandse wet en heeft dus recht  2 dagen + een calamiteiten dag voor de inschrijving bij de gemeente. Dat vind ik erg jammer omdat hij veel minder met het kind te maken krijg dan ik. En de eerste jaren eigenlijk alleen in de weekeinden met ons kind  samen kan zijn.  

Mor 74  

Hoi hoi,
Hartstikke goed dat je de site er even opgezet hebt! Ik had er al wel van gehoord, maar was het weer vergeten! Maar dit is veeel te belangrijk om te vergeten, dus ik ga zo tekenen!

Ik vind het ook een enorm dilemma om te gaan werken en de zorg voor ons kindje te combineren. Gelukkig hebben wij de mogelijkheid dat ik 1 dag in de week ga werken, maar ik snap dat niet iedereen dat kan en wil! Ook op je werk zelf moet dat mogelijk zijn!
Toch heb ik voor mezelf besloten dat het geluk van ons kindje voorop staat. Mocht het niet lukken met werken dan kies ik er uiteindelijk voor om thuis te blijven. Maar ik besef ook dat daar ook nadelen aanzitten!

Deze petitie is dus voor mij zeer waardevol!

Groetjes, Lieke en succes met maken van keuzen!

Ik vind een jaar wel erg lang! Ik ben wel tevreden met het huidige aantal weken en je kan ook ouderschapsverlof opnemen? Daar kun je met de levensloop voor sparen. (Dat heb ik ook gedaan) Dit geldt zowel voor man als vrouw.
Succes met  deze petitie,  maar ik doe niet mee.

Terug
Bovenaan