Teken ook de petitie voor uitbreiding van het zwangerschapsverlof

Hallo allemaal,

Op de site www.babysabbatical.nl staat een petitie die je kunt tekenen  voor het verlengen van het zwangerschapverlof van 16 weken naar 1 jaar.
Deze petitie zal aan de regering aangeboden worden.
Zoals we allemaal weten is het zwangerschapsverlof veel te kort en is het belangrijk voor jezelf en je kindje om er het eerste jaar als je dat wilt  voor hem/haar te zijn.
Lees meer over dit initiatief op de site.

Dit initiatief is te vinden op: http://www.babysabbatical.nl/petitie.html  Steun Beatrijs Smulders de bekende verloskundige en teken de petitie!

Groetjes Dankbaar

Ik ben het met Beatrijs eens dat 16 maanden aan de korte kant is, zeker bij de eerste vond ik dat ik te snel weer aan de slag moest en heb er zelf nog een paar weken achteraan geplakt. Maar een jaar???
Eerlijk gezegd vind ik dat wel heel erg lang hoor, ik ben nu zwanger van de derde, de oudste is dadelijk net 4 als deze baby geboren wordt. Dat zou voor mij concreet betekenen dat ik dan 3 vd  5 jaar niet gewerkt zou hebben. Dan kan ik mijn huidige functie wel op mijn buik schrijven hoor, dan heb ik veel te veel gemist!
Ik zou het zelf ook niet willen trouwens, daarvoor heb ik teveel plezier in mijn werk. Ik spaar wel lekker wat extra vakantiedagen op dit jaar om achter mijn verlof aan te plakken (verlof begint immers al in de vakantie: gunstig!), maar een maand of 3 na de geboorte ben ik weer aan de slag hoor.

Hallo dames,

Als jij het te lang vind om een jaar thuis te zijn bij je kindje mag je gewoon
drie maanden nemen het is geen verplichting. (kijk maar op de site voor meer info)
Maar voor degene die het wel graag willen is het fijn als er voor getekend word.

Dus dames allemaal doen alsjeblieft.

Groetjes dankbaar

Ik vind een jaar toch ook wel echt te lang hoor, dat kan je gewoon niet maken tegenover een werkgever. Het zou van mij wel langer mogen dat 16 weken, maar een jaar, pfff, ook lastig om daarna weer aan het werk te gaan
Ik kan dan ook echt niet eens zijn met dit voorstel, zelfs al zou je het als keuze hebben.

Alice

Terug
Bovenaan