Tekenbeet !

Voor het slapen vannacht ontdekte ik dat ik een oneffenheidje op mijn huid. Ik dacht dat het een korstje was maar toen mijn man keek bleek het iets van een teek te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn man heeft het geprobeerd te verwijderen (met een pincet en tekentang) en dat is maar gedeeltelijk gelukt omdat deze nog maar heel klein was. Nu ben ik bang dat het ook effect heeft om ons kindje (ben nu 15 weken). Ik heb al informatie gelezen op het net maar er staat niets specifieks over de effecten bij zwangerschap.
Ik hoop heel erg dat iemand mij hierin duidelijkheid kan geven.

Liefs, Julie
 
Julie,

Als het inderdaad een teek is en deze is niet in zijn geheel verwijderd. Dan zou ik als ik jullie was gelijk actie ondernemen en naar de dokter gaan. Deze beestjes kunnen hele vervelende dingen veroorzaken. Ik wil jullie niet bang maken, maar ik schrik er wel van. Succes ermee,

Petra
 
idd ik zou meteen naar de dokter gaan want teken kunnen de ziekte van lyme meedragen en die heeft heel vervelende uitwerkingen op mensen
wat het voor je kindje doet weet ik niet maar iig ga naar de dokter !
succes en sterkte ermee
xx yvonnie
 
De enige veilige manier om een teek er uit te halen is met een tekentang. Nu de teek is afgebroken, groeit hij gewoon opnieuw aan. Ik zou hier inderdaad zo snel mogelijk mee langs de huisarts gaan. Bel de weekend post maar op, want ik heb wel eens gehoord dat als een teek heel snel verwijderd wordt hij nog geen ziektes overbrengt. Maar dan moet je er wel snel bijzijn en bij zo'n huisartsenpost kunnen ze je ongetwijfeld beter voorlichten.
In elk geval mag je NOOIT zelf gaan rommelen met alcohol e.d., want dan stimuleer je de teek juist om al die ziektes in jouw lijf los te laten.
 
Ik vind ook dat je naar de dokter moet, je kan van teken inderdaad de ziekte van Lyme krijgen. Dat zou voor jou niet goed zijn maar mij lijkt voor het kindje ook niet. Ga naar de huisartsenpost zou ik zeggen. Laat nog even weten hoe het afgelopen is........

groetjes en sterkte, jane
 
Inderdaad, ga naar de dokter. Er zit nog iets, en dat moet uiteraard verwijderd worden. Het gebruik van een tekentang is inderdaad prima, maar gebruik nooit een pincet en inderdaad ook nooit alcohol. Met een pincet kun je juist een teek verkeerd aanraken, zodat hij zeg maar in jouw bloedbaan ''spuugt''. Hetzelfde geldt voor alcohol, die stof stimuleert de teek om te gaan ''spugen''.
Het hoeft niets te betekenen hoor. Ik heb zelf vroeger heel veel teken/tekenbeten gehad, en er gelukkig nooit wat aan overgehouden.
Veel sterkte
 
Hoi,

Afgezien van het feit dat de teek er niet helemaal is verwijderd hebben we bij EHBO geleerd altijd naar de huisarts te gaan. Ze kunnen inderdaad Lyme overbrengen maar dat merk je eerst niet. Je schijnt in het begin wat grieperig te kunnen, na 3 maanden nog een keer en dan na jaren pas Lyme te krijgen, dus neem altijd het zekere voor het onzekere.

De huisarts weet er vast meer over.

 
Terug
Bovenaan