Tekenen en kleuren

Hoi,

Ik heb een dochterje van 4 en buiten dat ze het heel erg leuk vindt om te tekenen en te kleuren, kan ze dit ook beduidend beter dan haar klasgenootjes. Het is duidelijk zichtbaar wat het is. De kleuren zijn goed gekozen, etc. Ze is niet beter in andere zaken. Maar kun je nu op deze leeftijd al zeggen of dit altijd iets is wat ze beter kan? En moet je dat dan stimuleren of gewoon laten gebeuren? Ook kleurplaten zijn helemaal keurig binnen de lijntjes en met passende kleuren (heb trouwens een nieuwe webpagina gevonden met kleurplaten die erg goed is en vooral handig is als je een dochter hebt die steeds nieuwe wil; www.kleurplaten-voor-kids.nl).

Dus wat kan ik hiermee of moet ik het laten gebeuren?

Groet,
Jaimy
 
mijn zoontje moet inapril 3 worden en kleurt ook bijna binnen de lijntjes, kan zelf oko al poppetjes maken en een auto en kiest voor de brandweer (is hij helemaal gek van ) altijd de kleur rood. ook kan hij de eerste letter van zijn voor en achternaam schrijven. doet dit op de psz ook altijd op zijn tekening dan weet hij welke van hem zijn bij ophalen.

mijn zoontje is altijd met alles erg snel geweest, hij vind dit erg leuk en vraagt ook steeds hoe moet ik dit maken, hoe moet dat, welke kleur heeft dit. dan speel ik daar natuulijk op in, vraagt hij er niet naar dan doe ik er ook niets mee.
 
moet je hier perse iets mee dan?
als je kindje het leuk vindt dan laat je haar dat toch lekker vaak doen!
ik hoorde van een kennis die in het onderwijs zit dat er veel kindjes zijn die juist niet goed kunnen knippen, plakken en kleuren omdat het nog maar zo weinig wordt gedaan thuis.
dus ik zou zeggen, lekker trots op haar zijn en lekker laten kleuren als ze daar zin in heeft!
 
Hoi,
Ik heb drie kinderen en krijg ook veel vriendjes/vriendinnetjes over de vloer en ik weet wel dat er heel veel verschil in zit wat betreft netjes kleuren, mijn middelste kleurt nu al bijna beter/netter dan de oudste!
Ik zou haar stimuleren door haar genoeg gelegenheid te geven ook zou je haar eens wat vaker kunnen laten schilderen/knutselen ed..
Verder heb je soms hobby/knutsel groepjes misschien is dat in de toekomst iets voor haar!
en verder laat haar maar gaan, is alleen maar goed!

Groetjes MJ
 
Hi,

Ieder kind ontwikkelt zich op zijn of haar eigen manier. Dat begint al net na de bevalling. En dan gaat de een lopen, de ander pas een half jaar later, evenzo met praten.
Ik denk niet dat je er iets mee moet. Laat lekker gebeuren. Geniet van de tekeningen van je kind. Waarom moeten kinderen altijd bijzonder zijn? Ons buurjongetje was nog geen 3 en kon al tot 20 tellen, en dat terwijl ze dat pas in groep 3 of zo hoeven. Dus ja....
Ik denk dat dat verschil in ontwikkeling nog wel een tijdje blijft. Uiteindelijk eindigen ze allemaal op hetzelfde "nivëau", waarbij de een de talenkant kiest en de ander de wiskundige kant.

Gr. Tamara.
 
Terug
Bovenaan