tekenen van zwangerschap?

Hallo,

Ik lees overal over misselijkheid, pijnlijke borsten, overgeven, niet tegn bepaalde luchten kunnen en moeilijk naar het toilet. Welnu ik ben ook zwanger, maar ben niet misselijk, mijn borsten doen niet altijd pijn en ja, ik heb moeite met mijn stoelgang. Sinds 2 dagen heb ik ook wat bruine afscheiding.IKk heb eerder een miskraam gehad en dus extra onzeker, maar herkennen jullie deze tekenen (ik hoop voor jullie niet de miskraam)? Ik heb het gevoel dat ik niet 'volgens het boekje'zwanger ben en het maakt mij wel onzeker. 21 aug hebben we onze eerste echo en ik ben nu zo'n 6 weken zwanger....
 
Volgens het 'boekje' zwanger zijn bestaat volgens mij niet. 100 verschillende mensen hebben 100 verschillende zwangerschapskwaaltjes en ervaren hun zwangerschap allemaal anders. Er zijn geen richtlijnen voor wat je allemaal moet voelen en wanneer.
Er zijn bijvoorbeeld heel veel mensen misselijk in het begin, heb ik nooit last van gehad, mijn borsten deden ook niet altijd pijn en op een paar keer na is mijn stoelgang altijd goed gebleven. Ik ben zelf inmiddels bijna 34 weken zwanger.

Dus ja, ik snap je bezorgdheid wel, vooral als het al eens is misgegaan, maar er is echt geen standaard manier van zwanger zijn. Dus dat jij sommige dingen niet voelt, wil helemaal niet zeggen dat het niet goed zit. Probeer moed te houden :)

groetjes, Jane
 
Die bezorgtheid heb ik ook heel erg hoor. Ik ben ook echt niet volgens het boekje zwanger. Ik ben nu 9 weken zwanger en heb dus ook echt helemaal nergens last van. Natuurlijk maak ik me heel veel zorgen of alles nog wel goed is, of het hartje nog wel klopt en dat soort dingen. Ik heb echt het gevoel dat het hartje niet meer klopt. Over 2 en halve week moeten we weer naar de verloskundige dus tot die tijd wacht ik het maar af, maar ik hou er dus zeker mee dat zij dit gaat vertellen tijdens de controle.

Ik probeer er niet te veel over na te denken.

Gr, Angelique
 
Die bruinige afscheiding had ik ook, een week lang ongeveer (de 6e week) en mijn zus had dat ook. Ben nu 10 weken zwanger. Ik vond dat ook heel eng maar blijkbaar komt het vaker voor en hoeft het niets te betekenen.

Groetjes van Niki.
 
Het is jammer dat je met de neus op de feiten bent gedrukt en zodoende mijn onzekerheid. De eerste keer zat ik direct op een roze wolk en dat het mis kon gaan was helemaal niet te sprake. Totdat het gebeurde. Dat ik nu zwanger ben is dus niet meer 'gewoon' en dat vind ik heel erg jammer. Ook voor de anderen die het gevoel delen. Zodoende ben ik van alles aan het lezen en zodoende mijn opmerking over 'volgens het boekje'. Wachten op de echo dus....Ik zal het proberen op te pakken zoals jullie, maar of dat echt lukt...
 
niet iedereen hoeft kwaaltjes te hebben hoor.
ben blij dat je (nog) nergens last van hebt. ik heb vriendinnen die ook nergens last van hadden en een gezond kind hebben.
(meestal een jongetje)
doeiiiiii
 
Terug
Bovenaan