tekort aan vit. b12??

hallo allemaal,
sinds kort heb ik last van hartkloppingen en enorme vermoeidheid.
ik heb op advies van mijn huisarts een compleet bloedonderzoek laten doen en hieruit blijkt dat ik een tekort heb aan vitamine b12??
ik moet nu de komende twee weken vijf dagen in de week een injectie.
heeft iemand dit eerder meegemaakt of zijn er vrouwen die dit probleem ook hebben.

Hallo,

Ik heb ook een vitamine B12 tekort, en was ook erg moe en had last van hartkloppingen. En ik moet zeggen na 1 zo'n injectie en dan een aantal dagen later merk je echt al verschil dat je je een stuk beter voelt.
Mag ik vragen hoelang het bij jou heeft geduurd voordat ze er achter kwamen? Hoe lang had je al last van die hartkloppingen?

Groetjes Vlindertjes

Hoi,
Zo ernstig als wat jullie beschrijven heb ik het niet gehad, maar ik moest vitamine B-complex gaan nemen, om zowel de fysieke als mentale vermoeidheid op te lossen. MIsschien voor na de injecties, om het te ondehouden?
Patricia 33+4

hoi,

wat goed zeg dat de huisarts dit heeft gezegd. Ik heb zelf ook een tekort gehad aan vitamine B12 na mijn "vroeggeboorte". Dus het is echt heel goed dat jij nu bijgespoten wordt! Je gaat je echt weer fitter voelen door de injecties.

Nu ben ik weer zwanger en ben ik meteen getest op vitamine B12 en nu was het wel goed. Je kunt eens kijken bij Google. Intikken vitamine B12 en zwangerschap. Wordt je echt wel iets wijzer van.

Veel plezier nog in de zwangerschap.
groeten Sandra

hallo vlindertjes,

toen ik voor de tweede keer (met 13 wkn) naar de verloskundige ging vroeg zij mij of ik zo zenuwachtig was omdat ze mijn hartslag gigantisch tekeer zag gaan in mijn hals.
toen ik vertelde dat ik die hoge hartslag kreeg vanaf 9 wkn stuurde zij mij door naar mijn huisarts voor een "bodycheck" van mezelf.
omdat ik toen ook een lage bloeddruk had maakte zij zich zorgen.
ik ben toen dus voor een bloedonderzoek geweest. ik ben nu 18 weken zwanger en heb mijn eerste injectie gehad. niet echt een fijn gevoel om een spuit in je bil te krijgen maar als het werkt???
ik kan tot nu toe al wel merken dat ik minder moe ben en dus ook actiever maar mn hartslag is nog steeds abnormaal hoog.

groeten driekje

Hallo Drieka,

Wat fijn dat jou verloskundige je doorstuurde naar de huisarts. Die vanmij deed namelijk niks. Ik ben er achter gekomen doordat ik aan mijn baas (huisarts) vroeg waardoor je allemaal een hoge hartslag kon krijgen tijdens de zwangerschap. Hij zei, dat kan je schildklier zijn, dus ik te bloedprikken en stiekum zelf dus wat extra dingen aangekruist. Hier kwam dus mij vitamine B12 tekort uit. Uiteindelijk heeft de verloskundige bij mij wel aangegeven dat hun fout hebben gezeten. En dat ze in het begin van de zwangerschap het al moeten controleren. Dan had ik waarschijnlijk een fijnere zwangerschap gehad dan dat ik nu heb. Dus wees blij dat ze er bij jou nog redelijk vroeg achter zijn gekomen. En zo'n injectie is dan niet fijn, maar helpt gelukkig wel goed.

Groetjes vlindertjes

Terug
Bovenaan